The Voice

Een paar maand geleden zat er een brief bij de post: wie er mee wilde doen aan the Voice of Marienvelde (jaa… lekker origineel ;) ). Dit was een initiatief van de mensen die elk jaar de kermis hier organiseren. Normaal gesproken is op de vrijdag vóór de kermis nog de bonte avond, maar op een of andere manier kwamen er elk jaar minder mensen opdagen. Dús kwamen ze hiermee; Marienvelders zelf laten zingen en hopen dat daar wél mensen op af kwamen.

Meedoen, dat leek me wel wat. Of toch niet. Of toch wel. Nee, ik ga me niet opgeven. Alhoewel? Het leek me wel héél leuk: zingen!
Goed, na lang tobben heb ik toch maar een mailtje gestuurd: ik deed mee! Het nummer wat ik had uitgezocht werd ‘Stuck’ van Caro Emerald, gewoon, omdat ik nog een nummer zocht en die toevallig voorbij kwam op de radio.

Na een info avond in Marienvelde en een snelle repetitie  met de gelegenheidsband (zij lieten even horen hoe zij het nummer speelden, toen zong ik mee, toen namen we het op en toen kon ik weer naar huis) brak dan uiteindelijk de vrijdagavond (3 juni ’11) aan. De bonte avond wordt altijd gevierd in een tent in het centrum van Marienvelde (haha dat klinkt indrukwekkend, maar het centrum van Marienvelde IS zo ongeveer heel Marienvelde, dus laten we zeggen: op het kerkplein. Of ja, eigenlijk was het daarachter..) en dus werd The Voice.. ook daar gehouden.

In totaal waren er 11 acts voor de gehele avond, waaronder een groep8 meidenkoortje, een oudemannenharmonicagroep, Amy McDonald covers (gezongen en een linedance act) en alltimehits ‘Waterloo’ en ‘I can’t get no satisfaction’. Daar tussendoor kwam ik nog, en mijn zusje deed ook nog mee met een vriendin (‘You don’t know’ van Milow op piano en gitaar).

Nadat ik constant door onder andere mijn vriend werd opgezweept om vooral heel zenuwachtig te zijn (en veel te drinken, wat ik weigerde want dat leek me niet zo’n goed plan vlak voor ik moest zingen) kon ik eindelijk op. Het ging naar mijn idee prima en ik had me na het optreden opgelucht bedacht dat ik nu mooi de tekst weer kon vergeten en het op een zuipen kon zetten.

De hele avond was het verder heel gezellig (en heeeel warm, buiten én binnen) met polonaises en alles wat daarbij hoort. Toen ik terugkwam van de wc werd ineens de hele setlist nog eens opgenoemd, en toen ik eindelijk weer vooraan in de zaal was aanbeland werd ineens de winnaar bekend gemaakt.

Hoewel ik niet verwachtte dat ze serieus nog een winnaar zouden kiezen, en hoewel ik stellig had besloten mijn tekst te vergeten, moest ik samen met een dorpsgenoot opnieuw het podium op. Gedeelde eerste plaats!
Hierna opnieuw even laten horen hoe ‘Stuck’ ook alweer klonk (mijn vader zei later dat ik toen véél losser was op het podium. Joh, hoe zou dat toch komen..) en de avond nog even gezellig doorgezet.

En voor wie zelf ook niet meer weet hoe ‘Stuck’ klinkt, heb ik hier de opname van de repetitie:

Note: Ja hij is af en toe wat vals, het was ook de eerste keer repeteren ;) Volgens mijn vriend ging het op het ‘moment suprême’ een stuk beter. Ik hoop ’t wel.

4 thoughts on “The Voice

  1. Pingback: Vraagje aan jullie | Elise has a blog!

  2. Pingback: Rotzooien met Stuck « Elise has a blog!

Laat van je horen: reageer!

