ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

Sommige mensen kunnen leuke trucjes. Mijn tante bijvoorbeeld kan het alfabet achterstevoren opnoemen . Mij is dat nog nooit gelukt, ik ga al meteen in de fout door “Z X Y” te zeggen in plaats van “Z Y X”. Ditzelfde probleem heb ik trouwens ook als ik in tientallen van 100 terug wil gaan naar 0. Dat gaat ongeveer zo: “Honderd, negentig, tachtig, zeventig, zestig, vijftig, veertig, dertig, twaalf, elf…” Stom hè? Ik denk dat ’t komt omdat DERtig en DERtien zoveel op elkaar lijken ofzo. In ieder geval ga ik hier al jaren mee in de fout en ik ben bang dat ’t nooit meer goed komt :’)

Wat ik dan (blijheid) wel weer kan, is het do-re-mi achterste voren opnoemen. Wat ook niet heul erg moeilijk is, aangezien het een stuk minder woorden/letters heeft dan het alfabet. Do ti la sol fa mi re do. Geen idee wat ik hier aan heb, maar ik kán het lekker wel!

Wat ik nu ook kan (nog meer blijheid) is het alfabet uitspreken. Joh, zou je denken, dat kan iedereen. Oké, maar dan wel als één woord. Dus niet “aa bee see dee ee ef gee”, maar meer zoals dit:

(Ga naar 0:55 to skip the talking)

Hij doet ’t dan wel in het Engels, tóch spreekt hij het alfabet uit. En wel zo: Ebkedefki Jekkelmenop Kurstoe Wiksizz. 

Dit filmpje kwam ik tegen op Facebook en ik heb ‘m net zo vaak bekeken tot ik ’t uit kon spreken. Het klinkt nogal Russisch, maar toch (:

Wéér iets wat je op feestjes kan laten horen!

4 thoughts on “ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

  1. Pingback: Google brought you here « Elise has a blog!

Laat van je horen: reageer!

