Meest irritante reclame: het Dolfinarium

Bekijk eerst even deze reclame van het Dolfinarium:

Dit is echt de meest vreselijke en irritante reclame OOIT en ik ga je vertellen waarom.

Het begint met een gezellige papa die samen met zijn twee koters aan het (vermoedelijk) ontbijt zit. Dan gooit zoonlief out of the blue de melk omver. Kindertjes zitten te kloten (mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen) met een computerspel-iPad-geval (wat doet dat ding aan tafel? Geen goede opvoeding hoor), waarna zoonlief de melk omver kiept. Op dat moment komt mams binnen (met perfect gestyled haar, hoe doen die reclame-mama’s dat toch altijd?) en ze maakt een duidelijk verschrikt geluidje. .

Ze kijkt haar zoontje aan en nu verwacht je zoiets als “Sorry mama, ik deed het niet expres!”.. Maar nee. Het kind vraagt (met ENORME ogen) : “Hee mama, wat gaan we doen vandaag?”..

Ik weet niet hoe dat reclamegezin is opgevoed, maar als ik de volledige inhoud van mijn glas over de tafel/grond gooi, vraag ik meestal niet wat we gaan doen vandaag. Het toontje waarop dat kind dat zegt is trouwens ook heel vreemd. Het klopt gewoon niet.. Laten we het erop houden dat het jongetje niet kan acteren, iets anders kan ik er niet van maken.

En dan: de moeder. Een volledige wereld gaat voor haar open, ze begint te glimlachen (heeft ze de melk niet gezien!?) en haar dagdroom begint.

Ze zit samen met haar gezin op een bankje en wordt besproeid door een walrus (denk ik). Mams en paps kijken elkaar blij aan. Joepie, we worden besproeid! Vervolgens zit mams op een terras terwijl ze haar man en kinderen op pad heeft gestuurd voor wat voedsel. Dochterlief komt übervrolijk aanhuppelen, gevolgd door de twee mannen met dienbladen vol voer. Mams hinnikt van geluk.

En uiteindelijk, in de climax van haar ultieme dagdroom, vliegen de dolfijnen hun om de oren. Aháá, het gaat dus om die dolfijnen! Fijn dat het eindelijk duidelijk werd. En natuurlijk zit ons modelgezin vooraan in de bomvolle zaal.

Mams komt bij, en als iemand die volledig bezeten is zegt ze: “Ik wéét wat we gaan doen vandaag!”. Inclusief eng glimlachje en wenkbrauwwiebel. Vader en zoon zijn blij (High-five!) en ook dochter mag meedoen met het onderlinge feestje.

Ik ben het intussen helemaal kwijt. Kind gooit melk over de grond, vraagt wat ze gaan doen en mams roept blij dat ze het wéét! Vervolgens is iedereen blij.

Ik niet.

13 thoughts on “Meest irritante reclame: het Dolfinarium

  1. Pingback: Elise has a one-year-old blog | Elise's blog

  2. Pingback: Google brought you here « Elise has a blog!

  3. Pingback: Misleidende reclames, vaker dan je denkt « Elise has a blog!

  4. hmm ja deze reclame slaat inderdaad nergens op. Een ipad aan de tafel tijdens het eten… ik denk als mijn familie die familie was, die ipad nooit op tafel had gelegen tijdens het eten!! het idee alleen al dat er wat overheen kan gaan!

  5. Broer en zus vechten om de ipad (??) waardoor de melk omvalt, zus is blij als ze wint en neemt de ipad met overdreven boog in ontvangst ;P

    Verder snap ik ook niet waarom mams niet boos is .

    Ik ga het ook eens proberen.

    *gooit glas melk om*

    Wat gaan we doen vandaag?

    Ik weet wat we gaan doen vandaag,

    En vervolgens mag ik eten gaan brengen naar mama ;P

    Wat is het nut van het omvallen van dat glas in deze reclame?

  6. Je hebt het mis Elise, naja je eerste gedeelte dan :p

    Als je goed kijkt in de eerste seconde zie je dat zus en broer om de IPad (??) vechten en dat broer verliest en het glas melk omgooit,

    Verder ben ik het volledig met je eens ;O
    Mama heeft mij nooit uitgenodigd voor het Dolfinarium toen ik een glas melk omgooide xD

Laat van je horen: reageer!

