Hoofdpijndagboek

Ik heb érg vaak last van hoofdpijn. Iedereen die met me omgaat heeft wel gemerkt dat ik om de zoveel tijd weer eens klaar over een bonkend hoofd of iets in die richting. Vooral na lange dagen, waarna ik ook nog 2 uur in de trein terug moet komt het snel opzetten.

Maar soms krijg ik ’t ook spontaan. Naar mijn idee doe ik niets bijzonders, maar loop ik toch met hoofdpijn rond. Deze kan soms dagen aanhouden en varieert van een dof gebons tot pijnlijke migraine. Dat laatste heb ik gelukkig maar zo’n 2 keer gehad, maar het was dan ook wel érg pijnlijk: ik kon geen geluid en geen licht verdagen en moest bijna overgeven als ik m’n ogen ook maar open deed.

Afgelopen weekend was het weer eens raak: hoofdpijn. Niet heel ernstig, en ik ben zo gewend aan het hoofdpijn hebben dat ik er verder niet op lette. Ik ging naar de zomermarkt met een vriendin, en ’s avonds dronken we wat bij vrienden. Daarna opnieuw terug naar de zomermarkt en daar ging het mis. Ik had namelijk beloofd dat ik in de Booster zou gaan (zie plaatje, de armen draaien maar het schuitje zelf draait ook nog, dus je gaat gigantisch vaak over de kop) en dat had ik beter niet kunnen doen. Met lichte hoofdpijn en een paar wijntjes op ging ik in dat ding zitten en kwam er redelijk misselijk weer uit. Helaas trok die misselijkheid niet weg en ik (en mijn vriend, die zich ook niet zo goed voelde) ging naar huis.

De volgende dag was het drama. Ik klom met moeite m’n bed uit en binnen een kwartier lag ik er weer in. Gi-gan-ti-sche koppijn én misselijk. Dit trok na nog een paar uurtjes slapen wel gedeeltelijk weg, maar ik was verder tot weinig in staat die dag.

Toen besloot ik een hoofdpijndagboek te beginnen. Ik ben ooit met mijn klachten naar de dokter geweest, maar die kon niets vinden. Ik heb toen ook een hoofdpijndagboek bij moeten houden, maar op dat moment kwam er niets uit. Ik moest toentertijd ook nog onder de hoofdscan, kijken of ik verstopte holtes had, maar dat was ’t ook niet.

Een hoofdpijndagboek is een papier met tabel waarop je per dag moet invullen hoeveel hoofdpijn je had (op een schaal van 1 tot 5), wat voor soort hoofdpijn, wat je deed toen je hoofdpijn kreeg, enzovoort.

Op deze site vond ik een hoofdpijndagboek en printte ‘m uit. Ik begon afgelopen maandag en natuurlijk heb ik net maandag en gisteren geen hoofdpijn gehad (nou ja, héle lichte gisteravond, maar da’s eigenlijk niks). Ik ga vanaf nu tot een onbepaalde tijd dit dagboek volhouden en zal op deze blog ook af en toe posten hoe het ermee staat. Ik kan bijvoorbeeld na elke week het blaadje inscannen en zo laten zien hoe ’t ermee ging. Ik weet niet of iemand dit bijster interessant vindt, maar misschien vindt iemand wel de reden van mijn hoofdpijn en dan ben ik je wel even eeuwig dankbaar natuurlijk :D

Heb je hier nu zelf ook last van, dan kun je dit hoofdpijndagboek uitprinten.

3 thoughts on “Hoofdpijndagboek

  1. Pingback: Update Hoofdpijndagboek « Elise has a blog!

Laat van je horen: reageer!

