Update Hoofdpijndagboek

Een poosje terug schreef ik dat ik een hoofdpijndagboek ging bijhouden. Ik faalde jammerlijk. Ik heb ’t één week volgehouden, daarna volgde de Zwarte Cross. Ik bleef bij vrienden slapen en had ’t papier niet bij me en ook niet op nieuw uitgeprint (op elk ‘dagboekpapiertje’ staat één week) dus voor die week liep ’t al niet meer. Daarna ging ik op vakantie en daarna ben ik ’t gewoon totaal vergeten. Ja, shit. Ik heb hier wel eens geschreven dat bloggen voor mij moeilijk was omdat regelmaat nogal ontbreekt (heb je gezien wanneer ik voor ’t laatst iets postte?), en hetzelfde geldt voor een (hoofdpijn)dagboek bijhouden. Maar wat nu? Hoofdpijn verdwijnt niet zomaar.

Ik zal je even uitleggen waar ik tot nu toe allemaal ben geweest om van m’n hoofdpijn af te komen. Ten eerste heb ik ’t minstens 6 jaar nu (niet continu, gelukkig!). Ik heb een bril, zodat ik geen hoofdpijn krijg tijdens tv kijken, computeren, lezen, etc. Ik ben naar de fysiotherapeut geweest omdat mijn nek vast zou zitten en de beste man heeft me rechtgezet. Maar de hoofdpijn bleef.

Ik ben eens naar ’t ziekenhuis geweest voor een soort hoofdscan om mijn holtes te controleren (lege gaten in je hoofd, kan rotzooi in komen waardoor je hoofdpijn krijgt). Nergens last van. Ik heb een paar keer (een paar keer! AAAAAAAW) bloed moeten prikken (AU AUW NEE KUTSPUIT) en daar was ook niets in te vinden. Bloeddruktestjes en urinemonsters konden ons ook niet veel zeggen. Ho-pe-loos.

Dus ik ging afgelopen week maar wéér naar de dokter en hij schoof ’t af op migraine. Logisch natuurlijk, maar aan migraine zit niet echt een duidelijke oorzaak. Zonder oorzaak kun je niets doen! Bah.

Toch was er wel iets aan te doen; ik kreeg migrainetabletten die een hoofdpijnaanval moet tegenhouden. Prima, no problemo. Maar good lord, die bijwerkingen! Komen ze:

– vertraagde hartslag
– hartblok (wat?)
– lage bloeddruk
– hartzwakte (whuaa?)
– astma
– kortademigheid
– benauwdheid
– koude handen en/of voeten (HAH! Die had ik al!)
– moeheid (ja die voel ik wel, bleh)
– duizeligheid
– slaapstoornissen
– depressie (yay..)
– hallucinaties (sounds fun..)
– misselijkheid, diarree
– keelpijn en/of koorts (op dit moment zit ik aan de groene-thee-met-honing, dus yeah.)
– bloeduitstorging (au?)
– huiduitslag
– geïrriteerd oogbindvlies
– tintelingen van de huid

Als ik dat zo zie vraag ik me af wat er ook al weer zo slecht is aan een beetje migraine..

5 thoughts on “Update Hoofdpijndagboek

  1. Ik heb echt precies hetzelfde als jou!! en ook hetzelfde moeten doormaken. Dit is zo herkenbaar.
    Ik loop echt al jaren met hoofdpijn rond en heb van alles laten onderzoeken. Mijn neuroloog schuift het nu ook af op migraine, ontwikkelende migraine dan en ik heb nu continu hoofdpijn waar ik niks aan kan doen.
    Ik heb ook tabletten tegen migraine gehad en ik had bijna alle bijwerkingen. De ergste; mijn korte termijn geheugen faalde heel erg, ik kreeg trillingen en temperatuurwisseling. Ik hoop dat het bij jou wel werkt want als je weinig tot geen bijwerkingen hebt zijn het blijkbaar echt fijne tabletten.

    • Wauw heftig! :O En zo balen dat ’t wordt afgeschoven op migraine, want daar valt gewoon weinig aan te doen! Ik moet zeggen dat ik al steeds meer bijwerkingen begin te merken, dus het wordt maar even afwachten :’) Sterkte ermee! xx

Laat van je horen: reageer!

