Nostalgie: K3

Ik geef het toe: ik was vroeger een K3-meisje. Ik was dol op die drie zingende Belgen. Karen was mijn favoriet geloof ik, omdat ze rood haar had. Ik weet nog dat een klasgenootje op de basisschool ‘Heya Mama’ zong en binnen de kortste keren zongen we ’t allemaal (ook de jongens!) op het schoolplein. Al gauw kreeg ik hun cd voor m’n verjaardag (Parels 2000) en kende ik alle liedjes uit m’n hoofd. Ik ben bang dat ik de meesten nog steeds ken.

Vroeger waren hun liedjes nog leuk. Ik kwam net dit tegen op youtube, hier staan korte stukjes van hun eerste cd op. Ik raad je aan gewoon even te luisteren (:

Hoor je? Geen kusjesdag, geen Mamasé! maar gewoon leuke kindermuziek. Ik vond dat leuk toen en op dit moment, terwijl ik ’t terugluister, snap ik nog steeds waarom ik ’t toen leuk vond.

Ik geloof dat we thuis zo’n 4 cd’s van ze hebben. Van hun tweede cd (Alle kleuren, yeeeey) vond ik dit liedje, lekker aanstekelijk ook. Cd 3 was geloof ik Tele Romeo en ja dat liedje ken jij, zeker weten. Zelfs als jongen moet je liedjes van K3 kennen, dat kan niet anders. Dit nummer komt ook nog van die cd. Je hoeft geen fan te zijn, maar vrolijke muziek is ’t zeker.

Wij hebben thuis door de jaren heen enorm veel K3 rotzooi gehad: lappen poppen, kussens, mappen, posters, een video, van alles. En ineens, zomaar, was K3 niet leuk meer. Ik geloof dat ik.. 10 was (?) toen K3 ‘uit’ was. Of misschien was ik pas 8, ik weet ’t echt niet meer. Maar de cd’s liggen hier nog steeds ergens, en daarvan ken ik nog steeds de meeste nummers. Nostalgie ;)

Oh nog even: Ik moet toegeven dat ik Josje leuk vind. Zo’n Hollandse chick tussen die zwangere Belgen, prima! Vooral omdat ik die Kathleen nooit heb gemogen.

8 thoughts on “Nostalgie: K3

  1. Pingback: Google brought you here « Elise has a blog!

Laat van je horen: reageer!

