I’LL KILL YOU FOR MAKING THIS SONG

Nergens zwerft er zoveel haat rond als op internet. Mensen haten mensen om wat ze doen, wat ze schrijven of hoe ze zijn. Er zijn ontelbare voorbeelden te noemen, maar na de EMA’s van gisteravond (en vooral de reacties daarop via bijvoorbeeld Twitter) heb ik besloten dat ik het vandaag over Justin Bieber ga hebben. En nou niet meteen wegklikken want zo erg wordt ’t heus niet.

Ga naar een willekeurig Youtubefilmpje van “The Biebster” en het gross van de reacties zijn negatief. Voorbeeldje? FUCK YOU JUSTIN BIEBER I HATE YOU I’LL KILL YOU FOR MAKING THIS SONG enzovoorts. Terwijl je verdorie wél zijn muziek opzoekt, want je komt vast niet ‘perongeluk’ bij z’n filmpjes terecht. En met z’n allen maar roepen dat je vooral de ‘dislike’ button moet aanklikken. Ja, en dan? Dan is die balk rood. Wauw. Dan is zijn muziek ineens weg? Grow up people.

Ik kan nog wel meer voorbeelden opzoeken, maar we kunnen er met z’n allen toch al niet meer omheen. De wereld houdt van Justin of de wereld haat Justin. En ze schreeuwen om het hardst om aandacht (TrendingTopics op twitter die capslocken over hun haat/liefde voor het knulletje).

Nee, ik ben absoluut geen fan van hem. Niet mijn smaak. Maar als hij wil zingen moet hij dat vooral doen. Hij is een tiener, zingt tienerliedjes en heeft tienerfans. That’s it. Al dat gezeik over hem moet ook maar eens afgelopen zijn. (En hij heeft eindelijk dat pispotkapsel afgeknipt, ook fijn). Hij doet wat hij leuk vindt en veel mensen vinden dát weer hartstikke leuk. Zoek het probleem en vertel mij wat ’t is, want ik zie ’t niet. En echt alsof je zo vaak wordt ‘geconfronteerd’ met mister JB. Je tv heeft meerdere zenders, net als je radio, en anders loop je die winkel uit waar het gedraaid wordt (wordt ’t überhaupt ergens in winkels gedraaid? Geloof ’t niet). Mensen moeten gewoon ergens over kunnen zeiken. Eigenlijk net wat ik nu doe: zeiken over mensen die zeiken over Justin Bieber.

Overigens heeft hij wel hele enge fans. Nu moet zijn vriendin dood omdat ze zijn vriendin is. Want ze willen allemaal omstebeurt zelf bij het arme joch in bed liggen. Het moet niet gekker worden.

2 thoughts on “I’LL KILL YOU FOR MAKING THIS SONG

  1. Hee Elise,
    Ik moet je vertellen, ik ben het compleet met je eens, ik denk dit al een lange tijd, ik ben alleen te lui om er wat mee te doen xD
    Slaap lekker
    Liefs,
    die Miepsel ^^

Laat van je horen: reageer!

