Mijn week #1

Gewoon zomaar en ineens is hier een overzichtje van mijn week (en de titel is ‘Mijn week #1’ omdat ik misschien zomaar nog eens een stukje kan gaan schrijven over ‘mijn week’) :

Maandag:

– Met een koffer én een grote tas én een gevulde laptoptas op weg van mijn kleine dorpje naar m’n kamertje in Zwolle. Mensen in de drukke trein waren niet blij te zien dat de stoel naast mij bezet werd door mijn bagage. Ikzelf was niet blij met het idee dat ik in Zwolle mijn fiets ook nog mee moest nemen. Met die fijne verse sneeuw. Met de koffer achterop de fiets gebonden, een tas aan het stuur en een tas aan m’n schouder (arme rug..) heb ik met de fiets aan de hand gelopen. Niet ideaal, wel pijnloos.

– Sta je netjes in de rij bij de kassa van de C1000, word je gepookt door een winkelwagen. Dan schuif je dus maar een milimeter op (of hoeveel ruimte er ook beschikbaar is terwijl iemand voor je aan het afrekenen is..). Word ik wéér aangeduwd. Dan sta je intussen tegenover de kassajuffrouw terwijl de klant voor je nog steeds bezig is met afrekenen. Mevrouw met winkelwagen: u bent een asociale bitch en ik heb u lekker laten wachten toen ik terug moest voor een bonnetje voor op mijn broccoli (mjam, broccoli).

– Broccoli zonder groente of kaassausje smaakt goed!

Dinsdag:

– Erachter gekomen dat Cruesli (ja ja, ongezond, weet ik) veel lekkerder smaakt als je dr niet zo véél yoghurt overheen kwakt.

– Erachter gekomen dat je het kunt horen als je contact maakt met iemand op de radio. (Ik radio-interviewde een klasgenoot en het was te horen dat we contact maakten. Ja ja..!)

– Tip voor mezelf: kiep altijd minder rijst in de pan dan dat je denkt dat erin moet. Misschien wordt het ooit dan een normale portie.

Woensdag:

– De spiegel in mijn kamertje bleek te hoog te hangen om m’n haar te kunnen steilen. Oplossing: stapel boeken.

Tip: gebruik nooit de haarspray van de C1000!!! Stuift als een malle, je haar wordt keihard en ik krijg nou niet ’t idee dat het veel heeft geholpen. Heb m’n kamer moeten luchten omdat de spray OVERAL zat, terwijl ik ‘m nauwelijks gebruikt heb.

– Mijn vriend is al net zo goed met schatten hoeveel rijst je moet koken als ik. Resultaat: rijst voor 6 personen in plaats van voor 3.

Donderdag:

– Wakker geworden door mijn buurmeisje die mijn tegenoverbuurjongens vriendelijk verzocht om GODVERDOMME DIE KUTMUZIEK ZACHTER TE ZETTEN. Het was dan ook al wel zo’n 2 uur ’s nachts.

– Broccoli en wittebonenintomatensaus gaan prima samen.

– Les hebben van half één tot half 4 is best ideaal. En de leraar is nauwelijks ouder dan ik ben. Da’s wel apart, het lijkt net of ik les heb van een klasgenoot.

Vrijdag:

– SNEEEEEEEEUUWWW!!! is ontzettend leuk als je vanuit het klaslokaal naar buiten kijkt. Minder leuk wordt het als je glibberend op de fiets (met koffer achterop, natuurlijk) Zwolle doorcrosst. Score:  niet één keer gevallen. Hiephoi.

– Mijn cactus eenzaam en alleen achtergelaten in Zwolle. Ik weet bijna zeker dat ‘ie kassie wijle is als ik terug ben: hij begon al te verschrompelen. Ik ga alvast de begrafenisondernemer bellen.

Ik ga maandag maar even een foto maken en plaatsen, voor de mensen die nu ernstig meeleven met meneer Cactus.

2 thoughts on “Mijn week #1

  1. Pingback: Awkward momenten in de supermarkt | Elise's blog

Laat van je horen: reageer!

