What’s in a name..

Mercedes. Epiphany. Temperance. Felicity. Zomaar wat voorbeelden van normale namen.

Normaal? Sja..

Mercedes is een automerk, maar wel vernoemd naar een vrouw (en niet andersom, thank god).
Epiphany.. Da’s toch een soort openbaring – het licht zien?
Temperance heb ik afgekeken van Bones, zo heet zij in de serie namelijk. Met zo’n naam zou ik mezelf ook vast Bones laten noemen.
Dan is Felicity eigenlijk best normaal, al zou ik mijn kind nooit zo noemen. Alsof het arme kind dan ineens elitair is of zo. Bweh.

Wat ik maar wil zeggen is dat er soms vreemde namen komen bovendrijven en ik dan toch maar weer blij ben dat ik gewoon Elise heet. In mijn hele leven heb ik geloof ik maar één andere Elise leren kennen, en het is nog lang niet zo’n zeldzame naam als Temperance.
Al heette ik liever iets heel bijzonders (zoals Blue Ivy, ook weer iets. Vertaal dat eens naar het Nederlands) dan dat ik oerhollands Sanne zou heten. Niets tegen alle Sannes daarbuiten, maar het is zo saai! Net als Loes (sorry) of Anne (sorry) of Kim (sorry) of… Je weet er zelf ook nog wel tien. Het lijkt me vreselijk je eigen naam zo vaak tegen te komen.

Hoewel.. Ik las laatst de naam Faas op een ‘Welkom in de buurt!’-babybordje staan. Dan toch maar Sanne.

(Nog wat aparte namen die ouders hun kinderen geven tegenwoordig: Blanket (ja, Micheal Jacksons zoontje), Peaches, Hercules, Beautifull Hope, Frie, Hugin, Teddy… Arme kindjes)  

5 thoughts on “What’s in a name..

  1. Ik struikel altijd over de naam Vanity. Zo heten ook nog best wel veel meisjes, maar ik snap het niet. Dat is toch een slechte eigenschap? Het is zelfs een zonde! Noem je kind dan vraatzucht of zo, als je het zo nodig duivels aan wilt pakken.

  2. Haha, wat een rotnamen :’) Best wel zielig ja. Felicity vind ik echt een naam voor arme laagopgeleide Amerikan die hopen dat hun kind later in de upper class terecht komt.
    Zelf ken ik wel een aantal Elises! ;) Maar nog meer Lisa’s. Jezus, die zijn er zooo veel. Het gros is trouwens een paar jaar jonger dan ik lijkt het wel, dus mijn ouders kunnen zeggen dat zij toen nog origineel waren :P Hmmm. Beautifull hope is trouwens echt de meest verschrikkelijke naam die hierin genoemd staat, hoe kun je je kind dat aandoen?

Laat van je horen: reageer!

