Joan met de verentooi naar Bakoe

Wat zijn we weer een stelletje Hollanders. Het is ook nooit goed. Twee jaar geleden zeurden we over Pierre Kartner die een vreselijk lied had gemaakt (mee eens) en over Sieneke die het vreselijk oudbollig bracht (mee eens) waardoor we vreselijk voor lul stonden bij het Eurovie Songfestival (mee eens).

Vorig jaar was er gezeur over de 3J’s, dat het liedje wel érg Songfestivallerig was (niet mee eens) en dat ’t toch wel terecht was dat we niet doorgingen naar de finale (ook niet mee eens, ik was er zeker van dat we doorgingen).

En nu hebben we ‘Indiana Joan’ (wauw Elise wat ben jij origineel. Ja klopt, dankjewel), Joan Franka die een superschattig leuk liedje zingt en er ook nog tamboerijndansers (vreselijk) om heen heeft wiegelen. Iedereen weer sceptisch, half Nederland valt over die (geniaal bedachte) hoofdtooi en we gaan natuurlijk wéér niet door naar de finale en Nederland kan maar beter helemaal niet meer meedoen (en meer van zulke boeiende dingen die men zegt omdat ‘men’ verstand heeft van het Songfestival).

Ik vind Joan leuk. Ik vind het liedje ontzettend schattig en leuk. Ik vind de hoofdtooi leuk. Ik heb een hekel aan die dansende meisjes en aan die vrouw die de tweede stem doet, maar toch ben ik blij dat Joan gewonnen heeft. Deze hippie heeft zo’n opvallend gezicht (wooaaa die jukbeenderen!) en zo’n opvallend liedje dat ze toch in ieder geval indruk moet maken (niet indruk maken zoals Sieneke deed, maar een positieve indruk).

Joan was overigens ook het beste wat er tussen zat. Je had Tim nogiets en Raffaëlla (Oja die van Idols, die zwanger werd en waar je toen nooit meer wat van hoorde en die nu ineens weer opstaat omdat ze tóch wel wil zingen), en die beiden hadden de meest vréselijke standaardnummers die je je maar kan bedenken (google maar. Zo standaard staan ze niet eens meer in de Top40).

Verder wil ik ook nog even melden dat ik me vreselijk heb geïrriteerd aan de stem van Kim de Boer. Ze kan leuk zingen hoor, maar wat een vreselijk stem. En zo standaard, dat liedje. Het was zegmaar hetzelfde nummer als wat Pearl zong, maar dan met een andere tekst (hoewel alles wel op hetzelfde neerkwam: heb uw naasten lief, blabla).

Dan was die Ivan (iedereen zegt Aivun. Lekker Nederlands weer) nog het meest origineel van hun allemaal, zij het niet dat ook hij vrij standaard was. Dus ja, dan blijft Joan over. Niet zo verwonderlijk, toch? Overigens klinkt ze wel ergens als Adele, en da’s zeker positief.

Oh, nog even Stacey’s haar: ontzettend gaaf.

Ik weet dat ik de laatste tijd veel filmpjes plaats, maar ik kan toch niet dit hele verhaal typen en vervolgens Joan’s nummer niet plaatsen? Ja toch? Niet dan?

8 thoughts on “Joan met de verentooi naar Bakoe

  1. Hahaha, goede actie. Volgens mij is dit gewoon een antwoord op die achterlijke eenwielersact die vorig jaar wel doorging naar de finale! Stom lied, maar wellicht gaat het door. Winnen zal ze sowieso niet. (Denk ik.)

  2. Oh wat heb ik me geërgerd aan dat programma zeg! Dat pakje van die Raffaëlla, verschrikkelijk. En Kim de Boer en Pearl hadden echt vreselijke zeikliedjes (sorry, maar het is nu eenmaal zo). Dus, conclusie: ik vind het toch wel leuk dat Joan naar Azerbeidjan (toch?) gaat.
    En oja, Stacey’s haar. Ik vond het eigenlijk wel leuk, maar al die reacties van iedereen op twitter enz vond ik ook wel hilarisch. ‘Goh, Staceys dekbedhoes heeft vannacht afgegeven’ enzo. Ja. Dus.

      • haar vader is turks en haar moeder nederlands en ze is geboren in nederland dus ze is een nederlander stond er bij de reactie van dat filmpje;p

Laat van je horen: reageer!

