De Wikipediapagina-experience van Marchismind

Laten we een spelletje spelen. Lijkt je dat niet leuk? Marc bedacht dit Wikipediaspelletje en dat vind ik ontzettend origineel van hem!

 

Goed, het gaat zo:

1) Ga naar wikipedia en kies een willekeurig onderwerp (voor de luie mensen: KLIK ). Zoek dan naar een compleet willekeurig onderwerp, maakt niet uit wat! Mocht je geen inspiratie hebben (zoals ik), kun je links ook nog op ‘willekeurige pagina’ klikken.

2) Je komt dan dus op die pagina. Wikipedia heeft dan vaak midden in de tekst hyperlinks staan (je weet wel, zo’n blauw woord waar je dan op klikt en dan kom je op de wikipediapagina over dat onderwerp). Kies de tiende hyperlink.

3) Doe dit nu ook op de pagina waar je terecht bent gekomen en herhaal dit 8x (tenzij je lui bent, dan mag het van Marc ook 5x. Lief he?)

4) Na de 8 (of 5, als je lui bent) keer klikken kom je uit op een pagina. Welke dat is, dat mag je mij vertellen. Probeer ook een origineel verband te verzinnen tussen het eerste en het laatste onderwerp!

Goed, na dit uitgelegd te hebben begin ik met mijn eigen Wikipediapagina-experience… En ik faalde meteen. Ik besloot dus op ‘willekeurige pagina’ te klikken en kwam uit op Phyllolabis hurdi. Da’s een mug met maar drie linkjes. Opnieuw!

Abdij Sainte-Marie de Fontfroide > Katharen > Demiurg > Geheime Boek van Johannes > Goddelijke voorzienigheid > Catechismus van de Katholieke Kerk > Catechese > Catechese van de Goede Herder > Canada

Pas op het áller laatste moment kom ik uit de Katholieke woordjes, pfff! Sja, Abdij Sainte-Marie de Fontfroide, wat heb jij nou voor connectie met Canada? Ik gok dat de volledige nonnenbrigade ging vluchten voor die kleinejongetjesliefhebberij van de pastoors en naar Canada gingen. Is dat wat?

 

7 thoughts on “De Wikipediapagina-experience van Marchismind

  1. Noteriades spinosus>thailand>Golf van Thailand>Zeewater>natriumchloride>salzburg>UNESCO>
    basisonderwijs>Basisonderwijs in Vlaanderen

    De Noteriades Spinosus is een insect dat een beetje lijkt op een wesp maar dan helemaal zwart. Ze leven voornamelijk in Vlaanderen en eten dan in kolonies van meer dan 200 individuen kinderen en docenten van het basisonderwijs in vlaanderen. Die blijken de meeste voedingsstoffen te hebben. na hun eetfestijn blijft er van het voedsel niks anders over dan enkel de ogen. Daar zitten gifstoffen in waardoor de Noteriades Spinoses verlamd raakt en zo stikt.

  2. Ik ging van wervelkolom naar steekmuggen. De tussenstappen niet onthouden xD En steekmuggen kunnen hersenontsteking veroorzaken zodat ook signalen in het ruggenmerg niet goed meer kunnen worden doorgezonden. En ruggenmerg zit in de wervelkolom (agree?)

  3. Je gaat van een uitgebreid en lang onderdeel naar een land, eigenlijk heel erg basic. Ik vind dit meer een uitdrukking onderstrepen. Zovan: ‘Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?’ Wikipedia bewijst dat! Leuk bedacht wel, jou reden en erg bedankt voor de positieve kritiek :D Daar wordt Marcie blij van!

Laat van je horen: reageer!

