De bierhoudertamboerijn van carnaval

Laatst schreef ik over mijn week #2. Toen zei ik dat ik een bierhoudertamboerijn vond op mijn bagagedrager. Ik zag ‘m net weer liggen en dacht: ik laat ‘m even zien. Vind ’t namelijk een leuk ding!

Zoals je ziet is hij van Brand (oh ja joh? Ja echt!). Ik heb geen verstand van bier en ik heb dus ook geen idee of Brandbier te zuipen is (want bier drink je niet, bier zuip je). Iemand ervaring?

Verder valt er over het uiterlijk van dit wonderschone ding niet zo gek veel te vertellen. De kleurtjes zijn een beetje rasta, tenminste daar denk ik meteen aan. Hij lijkt trouwens nat van binnen, maar dat is gewoon een beetje… viezigheid. He bah, ja dit klinkt ook niet lekker nee. Elise neemt vieze dingen mee naar huis. Ja nou ja, kijk nou wat een leuk ding! Die had jij vast ook meegenomen.

 

 

Leuk detail vind ik dat de rammeldingenofhoejezeookmagnoemen van bierdopjes zijn. En óf dat rammelt.


Dit dingetje zat er ook nog aan. Helaas mist er dus een gevalletje wat je erin moet klikken. Wel jammer, ik kan ‘m nu namelijk nergens ophangen!

Op de achterkant staat een liedtekst. Ik ken ’t niet, maar aangezien ze het over Limburg hebben ga ik ervan uit dat het een Limburgs lied is. Ik weet eigenlijk ook niet wat er precies staat, want het is dus ook waarschijnlijk in het Limburgs..

Voor degene die de tamboerijn op mijn bagagedrager heeft gelegd: heel erg bedankt! Ik zal er goed voor zorgen, en zodra ik weet hoe ik ‘m op moet hangen zal ik dat zeker doen! (ik wilde er een touwtje door rijgen en ophangen aan de buizen bij mijn plafond, maar ik kon geen touwtje vinden én ik kon niet bij de buizen!)


8 thoughts on “De bierhoudertamboerijn van carnaval

  1. Ik ga het vertalen voor je Elise.

    Zeg me eens
    Waar er hier wat te drinken valt.
    Zeg me eens
    Ik sta zo droog als een worst.
    Als iedereen die voor me staat eens op wilt rotten
    Want ik rammel van de dorst!

    Ik rammel van de dorst! (4x)

    Zeg me eens
    Wat kijk je zo stom naar me?
    Zeg me eens
    Waarom kijk je nu zo zuur?
    Laat de tamboerijn gaan en je zult merken
    Je bent veel sneller klaar.

    Ik rammel van de dorst (4x)

    Zeg me eens
    Wat sta je hier te bellen (met die tamboerijn te zwaaien)
    Zeg me eens
    Waar het hier nu brandt
    Heel Limburg weet nu hoe je moet bestellen.
    Dus ga maar aan de kant!

    Alsjeblieft!

Laat van je horen: reageer!

