Schrijf je alles helemaal zelf?

“Kijk nou, het Comedy Central logo!” Nee beste medemens, dit is nou het copyright teken. Comedy Central heeft er aan de linkerkant een hap uitgenomen. Origineel, oui?

Ik werd laatst verschrikkelijk beledigd. Godsgruwelijk. Ik was compleet aangedaan. Vreselijk.

Ik had m’n vriend aan de telefoon en hij was van plan zich ooit nog eens te ‘abonneren’ (heet dat zo?) op dit blogje. Dit omdat hij er anders nooit op kijkt. Terwijl we aan het praten waren keek hij ondertussen een beetje door de artikeltjes (ja, ze zijn voor hem dus allemaal nieuw). Toen vroeg hij casually: “Wat heb jij hiervan zelf geschreven? Of schrijf je alles zelf?”

Whuaaaaaat? Wat geeft iemand het idee dat ik dingen heb gejat? Hoe heerlijk journalistiek is het als je stukjes van mensen jat zonder enige bronvermelding? (niet dat dit blogje erg journalistiek verantwoord is, maar aan bronvermelding doe ik nog net wel)

Dus even een kleine disclaimer (hoewel ik denk dat de meeste bloggers die hier langskomen het wel doorhadden) : Ik schrijf alles zelf. Alles komt uit dat bolle blonde koppie van mij. Mocht dit niet het geval zijn, dan staat de [ bron ]  er onder, en dan nóg heb ik het stuk niet letterlijk geknipt en geplakt.

Zo, dat deze onzin maar even de wereld uit is. En mijn vriend heeft ’t geweten hoor ;)

 

5 thoughts on “Schrijf je alles helemaal zelf?

Laat van je horen: reageer!

