Bubbeltjesdrinken

Er is een belangrijke verandering in mijn leven gaande. Niemand zal het opgevallen zijn en dat is niet zo vreemd, want het is ook niet iets groots. Maar voor mij, voor mij is het huge.

Ik ben altijd makkelijk geweest met eten: ik lust bijna alles. En als ik ’t niet lust, dan eet ik alsnog braaf mijn bordje leeg (nou ja, bij anderen dan. Thuis ben ik iets minder meegaand wat dat betreft). Maar met drinken was ik minder makkelijk: ik ‘lust’ geen prik (bubbeltjes, dus). Nooit gedaan ook. IJsthee vond ik hartstikke lekker, maar er moest geen prik in zitten. Dan kreeg ik ’t écht met mijn beste goede wil niet weg. Dan zat ik een half uur naar mijn 400 ml drankje te kijken, ondertussen af en toe een slokje nemend. Bwuhh, dat kleine slokje leek gigantisch in m’n keel.

Veel mensen in m’n omgeving houden er intussen al rekening mee. “Elise, wat wil je drinken? Oh ja, iets zonder prik hè?” Dat was altijd mijn enige eis: iets zónder prik graag. Want zoals gezegd: ik lust alles.

Maar zoals ik al zei is er een verandering gaande. En ja, zoals je waarschijnlijk al verwachtte.. *tromgeroffel… rapapapam…* Ik begin prik makkelijker weg te krijgen. Hoera! Ik kan óók cola drinken, en doe er véél korter over om ’t ook daadwerkelijk weg te krijgen! IJsthee met prik, kom maar door, ik krijg ’t wel op!

“Elise, wat wil je drinken? Oh ja, iets zonder prik hè?”  “Neu, doe maar cola hoor.” Heerlijk.

11 thoughts on “Bubbeltjesdrinken

  1. Ik lust opzich wel prik, maar cola? bluuuugh, nee dankje. En ik durf het nooit te zeggen dat ik het niet lust als het al voor me ingeschonken is, dus dan inderdaad maar slokje voor slokje…

Laat van je horen: reageer!

