De vet hippe vriendengroep namen

Je bent een brufsmurf, brugpieper of iets anders waarmee tweedejaars de kleine etters duidelijk willen maken dat je nieuw bent. Dan moet je als de sodemieter aan nieuwe vrienden komen. Da’s logisch, anders wordt je behalve een smurf ook nog het pispaaltje en dat moeten we niet hebben. Goed, vrienden bij mekaar gezocht? Ja? Mooi. Pak alle eerste letters van je nieuwe hippe vriendenkring en maak daar een woord mee (zorg dat je minimaal één vriend(in) hebt die met een klinker begint, anders is ’t zo verdomde lastig uit te spreken). Gedaan? Mooi! Dat is de naam van je vriendencluppie. Nu maak je een site aan op freewebs.com (of iets anders, ik weet niet eens of die site nog wel bestaat) over je vriendenclub. Schrijf over iedereen vet coole dingen die alleen interessant en boeiend zijn voor jullie zelf en pleur ook nog even in je msn naam dat jullie bff-groepje ntb* is!

*Vertaling: bff staat voor Best Friends Forever. Ntb staat voor Niet te Breken. Capiche?

Zo ging het tenminste vroeger (vroegâh, toen de bierkratjes van hout waren en we moesten zuipen om de kachel aan te houden..) bij mij op de middelbare school. Je had groepen zoals K.L.E.I.N. ( hoe krijg je het voor elkaar om precies die mensen in je groepje te krijgen?), MJILRA, LEVV, en daar houdt mijn geheugen wel weer op. Ik heb geprobeerd ons groepje NICKEL te laten noemen, maar de rest wilde niet meewerken dus ons groepje had geen vet coole naam. Balen.

Zo bestonden er dus websites zoals klein.freewebs.com en daar stonden ook nog hippe wist-je-datjes over de groep. “Wist je dat Elma niet kan fietsen want dan valt ze eraf en knalt ze tegen Nora ha-ha-ha weet je nog Elma ha-ha-ha”, dat soort dingen. Die namen heb ik verzonnen, ik ken helemaal geen Elma of Nora, maar dan snap je me een beetje.

Wel moet ik met schaamte bekennen deel te hebben genomen aan het groepje wat Elloni werd genoemd. Elloni? Dat lijkt verdorie wel een naam voor een koekiemonster. En ook wij hadden een vetcoole website, genaamd http://www.elloni.come2me.nl. Maar die doet het niet meer, lekker puh. Ach, we hebben allemaal gênante dingen gedaan in de brugklas..

16 thoughts on “De vet hippe vriendengroep namen

  1. Nou, ik heb zulke dingen nog nooit gehad, moet ik zeggen. Wel op de basisschool, toen wilden we een meidenband oprichten a la de spicegirls en toen heetten we de LMN’etjes (vanwege onze voornaam). Om te huilen zo erg :P

  2. Wij deden websites maken op Kindertent en de rugzakken tot over je billen hangen, hoe lager hoe beter.

    Voor de rest was ik een te braaf bruggertje, die haar mond niet durfde open te trekken.

  3. Vroegah was alles beter :)

    En om ook even op de verbeter-tour te gaan: “bierkratje van hout waren” moet “bierkratjes van hout waren” zijn ;)

  4. Vroegah waren er geen drempels maar kuilen!
    Vroegah toen we 20 kilometer door de sneeuw moesten lopen om tot school te komen.
    Vroegah, toen Apple en Blackberry nog een engelse benaming voor fruitsoorten waren.

    Ah, goeie ouwe tijd. Gelukkig was ik een brugger met een grote bek :)

Laat van je horen: reageer!

