Wat een afgunst

Ik sta hier nu al twee dagen. TWEE DAGEN. Dat lijkt lang, vind je ook niet? Maar nee, ik heb ’t wel eens erger meegemaakt. Twee dagen zijn lang. Ik sta hier maar en ik doe niets. Gewoon helemaal niets. Ik kijk een beetje uit over mijn medebewoners, die soms ook al dagenlang stil staan. Elke dag zie ik collega’s voorbij komen, maar zij blijven nooit zo lang staan als ik.

Ik ben nog smerig ook. Yûk. Van buiten kun je het niet goed zien, hoewel daar ook ranzige vlekjes zitten. Van binnen is ’t raak hoor, jeetje mina wat een viezigheid. Een bruine rand halverwege laat zien waar de koffie heeft gezeten. En helemaal op mijn bodem ligt zelfs nog een restje – oh bah, ik word niet goed als ik ’t je vertel. Gat-ver-darrie. Onpasselijk word ik er van gewoon, bah.

En dat zit ik ook nog vastgeplakt aan dat mormel, die theelepel. Van ál het keukengerei, nu vraag ik je! En maar zeuren, en maar roepen dat het er stinkt naar koffie – gek he!? Als we verdorie al twee dagen – TWEE DAGEN – niet gewassen worden. Ja, in mij gaat ’t verdomde goed naar koffie ruiken ja, daar wil je je neus niet insteken.

Zucht.. stond ik nog maar in de kast in die grote keuken op die boerderij. Daar had ik veel meer vrienden, werd ik veel minder gebruikt en mocht ik daarna tenminste gelijk in bad. Maar sinds dat kind mij heeft meegenomen naar dit, dit HOK.. Bah. Oh, jáá hoor, daar gaan m’n collega’s weer! Smerig dat ze nu zijn! Maar altijd als zij meeneemt, komen ze even later blinkend terug! BLINKEND!

Ik wil ook weer blinken…

 

 

Dit is gewoon een langere manier om duidelijk te maken dat ik vaker mijn kopjes moet afwassen.

16 thoughts on “Wat een afgunst

  1. Pingback: De zin en onzin van een logé | Elise's blog

  2. Hahaha, dat einde! Wat een leuk stuk :) Herkenbaar trouwens, mijn kopje staat ook al lekker met kleverige randjes en spetters en een lepeltje erin te staan… overigens, om de twee dagen afwasssen zou bij mij nog veel ijn ;)

  3. Hahahahaha wat heb je dat GEWELDIG geschreven meid! Super leuk en creatief! Ik moet dat ook doen, heb nu zo’n beetje alles gebruikt wat gebruikt kan worden en morgen ga ik afwassen. Dus mijn spullen staan zich al een week aan mij te ergeren ;p

  4. Op werk staat in een ruimte al zolang ik er werk (2maanden nu) een kopje boven op een kast. Ik dacht vorige week dan maar eens aardig te zijn en de schoonmakers te helpen door het kopje maar van de kast te pakken (misschien kunnen de schoonmakers er niet bij?). SCHIMMEL zeg ik u. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

    • Brrrrrr *kippenvel*. Had ik ook eens, waar ik schoonmaakte had een kindje een beker yoghi mee naar de badkamer genomen en die daar een paar dagen laten staan. SCHIMMEL, zeg ik u ;)

Laat van je horen: reageer!

