Ramptoeristje spelen op blogs

DRAMA! Stiekem ben ik dol op drama, en jij vast ook. Zo lang het MIJN drama niet is vind ik het heerlijk om er naar te kijken. Twee mensen ruziën in de trein? Ik ga luisteren, of zelfs toekijken als dat onopvallend lukt. Op straat wordt er ook wat tegen elkaar afgesnauwd, en op zo’n moment spits ik m’n oren. Waarschijnlijk ook de reden dat ik series zoals Desperate Housewives kijk (note: dit is geen oudewijven soap, hoewel je dat misschien verwacht van de titel. Moord, pesterijen en brand alom, echt een serie voor mij dus).

Omdat je zelf nog wel een stuk of tien andere heerlijk dramatische voorbeelden kunt verzinnen, slaan we die even over en komen we uit bij het onderwerp (die je in de titel al gelezen had, maar dat terzijde): blogs. Grote blogs. Duizenden-bezoekers-per-maand-blogs (dus niet deze blog nee). En dan vooral de reacties op die blogs. Wat mán mán, die gaan hard. Van een ‘pffff jij bent dom’ tot een lange tirade over wat er in hemelsnaam allemaal wel niet mis is met de blog/die persoon/het artikel/het leven/de kat van de buren/noem het maar. En dán begint het.  ‘HOE DURF JE DAT TE ZEGGEN JIJ BENT ZELF EEN !@$%^’ waarvan het weerwoord ongeveer klinkt als ‘GODDOMME JIJ *** EN JIJ BENT DOM EN *auteur van blog* IS DOM’ waardoor iedereen heel boos (lees: in capslock en met !!!!!!!!1!!!!1!) op elkaar reageert en de auteur zich genoodzaakt voelt orde te roepen waardoor mensen dáár weer op gaan zitten zeiken en zeuren en de halve zeurgroep verbannen wordt en uiteindelijk worden alle comments gesloten en mag niemand meer wat zeggen. Weer een oorlog geklaard.

Kijk, ik gun het de auteurs heus niet. Het is ook behoorlijk balen voor ze als iemand gezellig even de sfeer overhoop komt gooien. Maar voor zo’n buitenstaander als ik, die houdt van een tikkie drama af en toe, is ’t heerlijk vermaak. De auteur zal d’r niet gauw minder om slapen,  de hater (zo’n hip woord voor een kleuter die niks te doen heeft) is z’n ei kwijt, de omstanders hebben eens flink elkaar kunnen verdedigen en ik heb mijn portie reallife Desperate Housewives ook weer gehad.

 

8 thoughts on “Ramptoeristje spelen op blogs

  1. ik heb een beetje een ambivalent gevoel bij ruzies in reacties op blogs. Aan de ene kant vind ik het echt fascinerend, en lees ik dan de hele lijst met reacties uit, benieuwd naar de discussie. Aan de andere kant vind ik het ook gewoon naar. Ik ben zelf een beetje een conflictvermijdend persoon, en als ik dan zo’n discussie lees wil ik heel graag dat hij eindigt met dat iedereen elkaar lief vindt en zegt ‘oja, van die kant zou je het ook kunnen zien’. Dat heb ik trouwens nog nooit zien gebeuren…

    Maar dat is (in ieder geval in mijn leven) wel hoe het in het echt gaat: als je ruzie/een felle discussie hebt dan maak je het daarna wel weer goed. Desperate housewives vind ik trouwens ook echt heel erg leuk :) ik heb het nu al lang niet meer gekeken, maar toen de eerste paar series in NL op tv kwamen hield ik mijn dinsdagavond ervoor vrij.

  2. Ik kan stiekem ook wel genieten van discussies in reacties. Vooral bij beautyblogs kan dat nog wel eens behoorlijk uit de hand lopen, heerlijk. (Oké niet leuk voor de auteur inderdaad, maar wel leuk vermaak voor mij).

  3. Ik zat laatst nog in de trein waar twee vrouwen en een man dikke ruzie hadden. ”Achterloze kut!” Ik heb alles kunnen horen en moest m’n gezicht echt recht houden xD

  4. Haha ik ben ook z’n drama genieter :) That’s why I love Gossip Girl! Daarbij ook heel nieuwsgierig dus als er ergens ruzie is dan lees ik er graag alles van. Op twitter/facebook/blogs. Daarom vind ik het altijd zo jammer dat er zo weinig van terug staat of alles verwijderd word.

Laat van je horen: reageer!

