Iedereen deed ‘t


Ik heb geen foto’s gemaakt, dat vond ik niet nodig. Maar hieraan had het kunnen gebeuren.

Het was me beloofd dat het de moeite waard was. Velen, vélen gingen me al voor. En ze maakten foto’s. Die foto’s doken al overal op: iedereen doet ‘t. Iedereen heeft het tenminste één keer gedaan. En als je dat eenmaal gedaan hebt, wil je méér. Dat wekt nieuwsgierigheid, dat snap je natuurlijk wel. Dus was het logisch dat ook ik het eens ging proberen.

Dus daar stonden we. Ik ging doen wat hij ook deed; dat leek me het veiligst. Hij had ervaring, dus wist precies wat hij het lekkerst vond. Ik zou geen spijt krijgen, werd er gezegd..

We hoefden niet lang te wachten; het was vrij rustig. Ik vertelde mijn naam – mijn voornaam, want ik wilde zo veel mogelijk anoniem blijven – en keek zenuwachtig om me heen. Ik kende de plek niet, ik wist niet wat ik er van kon verwachten. Deed ik er wel goed aan? Kon ik nog terug? En moest ik net als iedereen foto’s maken?

Daar werd m’n naam omgeroepen. Ik reageerde direct. En ik probeerde het..

En ze hadden gelijk. Ondanks dat ze m’n naam verkeerd schreven, was mijn eerste Starbucks drankje, frappuccino caramel, ontzettend lekker.

19 thoughts on “Iedereen deed ‘t

Laat van je horen: reageer!

