Grote koffer, aan de kant! Dank u

Hoi. Let maar niet op mij. Dat kleine meisje met die hele hele grote koffer. Ja, gaat u maar voor, ik wacht wel. Ja, sorry, ik weet het, mijn koffer is groot. Oké, bedankt dat ik nu ook in de lift mag stappen. Ik moet ook met de trein, ziet u.

Ja, fijn, gelukkig, de trein is er nog. Hallo, wat fijn dat ik ook even in de trein mag stappen, heel erg fijn zelfs. Oh, ik moet zelf de deur even open doen? Geeft niet, mijn handen zijn toch bezet.

Mag ik er eventjes bij? Dank u. Ja ziet u, hij heeft wel wieltjes, mijn koffer, maar door het gangpad kan ik ‘m niet rijden. Hij is nogal breed, ziet u, mijn koffer. Dus daarom til ik ‘m. Ja, ja hij is best zwaar ja. Geeft niet, ik ben ’t wel gewend.

Oh, hier ga ik wel zitten. Bij het raam. Ik zet mijn koffer wel naast me neer, hoor. Ja sorry, nu neem ik een extra stoel in. Da’s niet de bedoeling hoor. Maar ziet u, deze koffer kan ik echt echt écht niet op het bagagerek tillen. Ik ben nogal klein, ziet u.

Nee, u kunt beter niet naast me zitten. Daar staat mijn koffer. Oh, u wilt het toch? Tuurlijk, ik schuif wel op. Natuurlijk moet mijn koffer volledig aan MIJN kant staan en heeft u alle vrijheid, dat is natuurlijk logisch. Ja hoor, ik frommel m’n benen wel daar ergens. Wauw, ik wist niet dat mijn benen zich in die hoek konden draaien. Maakt u zich geen zorgen, ik zit goed.

Nee meneer, u hoeft mijn koffer niet op het bagagerek te leggen. Nee echt, het is prima zo. Oh u bent bang dat hij in de weg staat, omdat ik niet bij het raam kon zitten en mijn koffer dus half in het gangpad staat. Ja, daar heeft u een punt. Oh u heeft mijn koffer al in het bagagerek gezet. Dank u. Haalt u hem er ook even weer uit? Nee? Oh…

Hallo, ja, mag ik even? Ik moet de trein uit. Ja, dank u. Oh, maar 15 treden met de trap. Dat til ik wel. Ja, sorry, ik moet er even bij. Klein meisje met grote koffer, aan de kant! Zo, beneden. Nu weer even lekker die wieltjes gebruiken. Oeps, ik ben alweer bij de volgende trap. Tillen dat ding, tillen! Ja, sorry mensen, ik weet het, ik loop een beetje in de weg. Het is ook wel zwaar, zo’n koffer. Maar ik ben boven. Bedankt voor de geïrriteerde blikken, die hielpen enorm. Erg fijn, dank u.

14 thoughts on “Grote koffer, aan de kant! Dank u

  1. Haha, jij schrijft leuk! Ik zat een keer in de trein naar Groningen vergezeld door twee weekendtassen ter grootte van jouw koffer, die in en uit de trein werden getild door een vriendelijke medetreinreiziger :) Misschien moet je Heel Lief lachen naar een sterk iemand voortaan?

  2. best wel irritant ja, af en toe. maar waar ik me nog het allermeest aan erger is als mensen naast je in het gangpad staan en continu je haar klemmen tussen hand en stoel of met tassen tegen je hoofd/rug/armen slaan. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH

  3. Haha. Ik had één keer dat ik ergens zat, de grote koffer de plaats naast me bezet hield en de twee plaatsen tegenover ‘ons’ zeer krap en oncomfortabel maakten. Toen ik ging zitten was het wel oké, maar daarna begon de trein zo vol te raken dat het hele gangpad volstond omdat er niet genoeg plekken waren. Toen voelde ik me wel even lullig :’)

  4. Haha, leuk geschreven! Niet zo handig, treinen met een koffer.
    Eerlijk gezegd vind ik mensen die met grote tassen en koffers reizen in de spits wel een klein beetje irritant, dus misschien werp ik ook wel eens een geergerde blik (A)

  5. Herkenbaar. Vooral dat mensen dan naast je willen zitten. Uit principe. De trein is zo goed als leeg, maar ze willen per se naast jou, want het is asociaal om een plek bezet te houden met bagage.

Laat van je horen: reageer!

