Jippie, ik zie sterretjes

Ik ben een optimist. Nou niet meteen denken ‘hè nee bah, zo’n fantasiefreak die vliegt op ’n roze wolk en alles leuk en lief vindt’ (hoewel, katten zijn leuk en lief), maar ik probeer dingen wel van een positieve kant te zien. Als mensen roepen dat Pietje van alles fout heeft gedaan, probeer ik automatisch het vanuit het oogpunt van Pietje te zien. Waarom weet ik niet, want die persoon is gewoon chagrijnig en dan heeft ’t geen nut iets vanuit een ander oogpunt te bekijken. Zou ook niet willen dat iemand dat op dat moment bij mij deed eigenlijk. Maar goed.

Als er iets negatiefs gebeurt, bekijk ik ’t altijd positief. Eerst balen, daarna doorgaan. Want waarom chagrijnig blijven? Beetje genieten mag ook wel. Tuurlijk ben ik niet aldoor heppie de peppie en enthousiast en blij, maar ik weet dat ik over ’t algemeen wel positief ingesteld ben. Als het eens niet zo goed gaat, vind ik wel weer wat anders om tevreden over te zijn.

Ik ben dus misschien gewoon wel heel snel tevreden. Ik kan ’s nachts naar buiten kijken en blij worden van de sterren. Ik kan genieten van mooi weer (maar ik ben niet per sé buitenmens, dus ik geniet soms net zo fijn van het mooie weer terwijl ik binnen zit). Ik ben heus wel realistisch, maar waardeer ook de kleine dingetjes in het leven. Een glimlach van een vriend of van een vreemde, het leven is niet vreselijk!

Ik heb ’t niet slecht. Ik heb lieve vrienden, een geweldig vriendje, gezellige familie, woon op een mooie boerderij en in een gezellig studentenhuis. Ik heb alles wat ik nodig heb en de rest komt wel. Of misschien ook niet. Ook goed. Ik ben een blije realist.

6 thoughts on “Jippie, ik zie sterretjes

Laat van je horen: reageer!

