Als ik groter ben

Ik ben nu 19 en ga binnenkort mijn derde jaar op het hbo in. Ik ben, zoals la Spears het ooit zong voordat autotune haar oren bereikte, ‘not a girl, not yet a woman’. Ik zit op kamers en betaal mn rekeningen, heb zelfs een zorgverzekering en investeer dus in de toekomst. Maar hoe reëel zijn mijn toekomstdromen eigenlijk?

 

Als ik zeg dat ik met mijn vriend, waar ik nu meer dan 3,5 jaar mee heb, wil samenwonen.. Is dat realistisch? Of droom ik gewoon? Is het een kleinemeisjespuberdroom als ik met hem huisjeboompjebeestje wil? Dat ik ooit met hém kindjes wil?
Of moet ik ervan uitgaan dat ware liefde niet bestaat? Dat ik het allemaal mis heb en dat het nevernooitniet kan gebeuren dat ik met m’n eerste vriendje oud word?

Er zijn genoeg mensen die roepen dat het niet kan. Pfff, vanaf je 16e al bij elkaar? Dat blijft nooit lang goed gaan. Je bent nog maar ’n kind. Nee, geniet nog maar even meisje. Binnenkort weet je wel beter.

Toch hoor ik ook andere verhalen. Van mensen die vanaf hun puberteit al met dezelfde persoon samen zijn en kindjes hebben. Huisje boompje beestje. En gelukkig. Al jaren. Met elkaar en met alles. Een kind een huis een auto en elkaar.

Het moet dus kunnen. Er zijn geen garanties en misschien is het ook wel een kleinemeisjesdroom. Ik mag dromen. En wie weet komt zo’n droom nog wel uit. Ooit. Ik ga in ieder geval m’n best doen.

Bron plaatje: www.kaartje2go.nl

8 thoughts on “Als ik groter ben

  1. Dromen mag en ware liefde bestaat. Maar je moet ervoor werken en je moet goed kunnen communiceren. Want het is niet tof als je over 10 jaar jezelf tegenkomt en eigenlijk niet meer gelukkig bent.

  2. Ik denk dat je zelf het beste voelt of je wel of niet klaar bent voor samenwonen. De lengte van je relatie is daar toch niet echt een garantie voor, je leven (en relatie) veranderen gewoon als je gaat samenwonen. Ik ben zelf binnen anderhalf jaar gaan samenwonen, terwijl ik eerder langere relaties heb gehad waarin ik (gelukkig) niet ben gaan samenwonen.Misschien ben ik nu dan ook ‘groot’, is het nu later als ik groot ben :)

    En wat betreft kindjes en enzo: dat zie je gewoon tegen die tijd wel. Dromen mag altijd :)

  3. Dromen mag, zolang je het een klein beetje realistisch houdt. Anders ga je alleen maar in een luchtbel leven. Ik ken trouwens best veel “volwassenen” die een relatie al met iemand hebben vanaf 16 en nog steeds heel gelukkig samen zijn, dus dat is zeker mogelijk.

  4. Mm ja, het kan nog alle kanten op, zou ik denken. Als je zo jong bent kun je nog zó veel veranderen, en dan pas je ineens niet meer bij elkaar. Tenzij het persoon waar je mee samen bent hetzelfde verandert. De ouders van één van mijn vriendinnen hebben ook al sinds hun 16e een relatie, en dat gaat ook goed, dus het is absoluut niet alsof het niet mogelijk. En als je 3,5 jaar met elkaar hebt, is het geen kleinemeisjesdroom meer, lijkt me. Maar zeker kun je ook niet zijn. Maar ja, dat kan nooit…

  5. Als jij in de ware liefde gelooft, dan bestaat het.
    Alles kan, dus wie weet zijn jullie voor altijd samen. Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen?

    Ik geloof ook in de ware, maar ik heb hem jammer genoeg nog niet gevonden. Ook dat komt wel.

Laat van je horen: reageer!

