Ik ben nergens meer veilig

In mijn ouderlijk huis (dat klinkt mooi zeg. Ik bedoel dus het huis waar ik in het weekend ben, dus niet mijn kamer in Zwolle) is het niet altijd veilig. En nu ben ik helemaal niet veilig meer. Nergens meer. Mijn laatste toevluchtsoord is zelfs niet meer safe. Ik kan nergens meer heen.

Hè wat? I’ll explain.

Ik werd vannacht wakker van een mug (een fucking MUG, hoe kunnen die beesten zoveel lawaai maken dat je er wákker van wordt?!). Mijn jachtinstinct maakte meester van mij en ik deed het licht aan om de kleine vampier mores te leren. En daar zat hij. Nee, niet de mug, iemand anders.

Een spin.

Ja, godverdomme. Een SPIN.

Geen huis- tuin- en keukenspin, laat me niet lachen. Nee nee, een spin waarvan het lichaam makkelijk 3 cm dik is, en waarvan de poten (alle fucking acht poten!) dik en lang en zwart zijn. Zo één die even groot is als mijn hand (oké, ik heb geen grote handjes, maar je snapt me). Alleen hoort hij daar niet. Want deze joekels ben ik overal al tegen gekomen in huis, behálve in mijn slaapkamer. (nadat ik m’n moeder om half 4 uit bed heb gehaald om het beest te vermoorden durfde ik het eerste uur niet terug in bed te kruipen en ik kon die godvergeten mug ook al niet meer vinden. Dit was niet mijn nacht)


Gatverdegatverdegatver, ik krijg rillingen als ik dit kreng zie. Maar zo groot was hij dus ongeveer. GATVER.

Op mijn zusjes kamer zaten eens DRIE van die engerds. In de woonkamer zit er af en toe een. In de gang, de keuken, mijn ouders slaapkamer.. Overal is er wel eens een gespot (leuk hè, wonen op een boerderij!). Maar nooit op mijn kamer. Mijn laatste toevluchtsoord (en die van mijn zusje, als ze er op haar kamer weer drie heeft laten weghalen) is zelfs niet veilig meer.

Waarom die beesten zich daar eerder nooit hebben laten zien kan ik verklaren door het feit dat mijn slaapkamer als enige niet grenst aan de gang, maar aan de zolder (of ja, zolder.. Een ruimte op de eerste verdieping die we nu eenmaal ‘zolder’ noemen). Een andere verklaring heb ik niet. Maar nu maakt dat zelfs al niet meer uit.

Ik ga maar definitief verhuizen naar Zwolle denk ik.

13 thoughts on “Ik ben nergens meer veilig

  1. Pingback: poedersuikerr.nl

  2. Oké, bah, ik ben echt als een motherfucker langs dat plaatje gescrollt, EW EW EW. Ik had gelukkig vannacht ‘alleen maar’ last van een mug. Als ik zo’n spin zou tegenkomen, zou ik gewoon slapen onder de douche.

Laat van je horen: reageer!

