Zalige stickies

Ik was dit weekend in Tiel een feestje aan ’t bouwen op Appelpop. Maar deze blogpost gaat niet over al de gezelligheid, de heerlijke muziek, de afterparty’s, de sfeer, de leuke mensen, de moeite om de volgende dag wakker te worden, de temperatuur die je ’s nachts koud houdt en je ’s ochtends tent uit brandt en ook niet over de gratis appels die werden uitgedeeld. Nee, het gaat over iets wat ik pas heb ontdekt.

Ze zijn lang, ze zijn dun, ze zijn vet, zoet en vooral heel erg lekker. Ik zag ze ooit eerder voorbij komen maar vond ze niet de moeite waard om eens te proberen. Boy, had ik ’t mis. We’re talkin’ about:

Churros.

Gefrituurd gesuikerd deeg, afkomstig uit Spanje waar ze vroeger ooit eens honger leden en dus maar deeg in de frituur gooiden (‘ja maar ze hadden toen vast nog geen frituurpan hoor’ ‘ja nee joh werk even mee, je snapt me heus wel’) en daarna door de suiker rolden. Wordt soms ook nog gegeten daar als ontbijt. Gefrituurd gesuikerd deeg als fucking ontbijt. En ik maar denken dat die Engelsen vreemd waren.

Dus ik naar dat kraampje met m’n laatste twee gekoesterde Appelpopmuntjes (die schreeuwend duur waren omdat het festival zelf verder gratis was) (ik betaalde 6 euro voor een puntzak met Churros) (en het was me het nog waard ook nog) (zo goed zijn ze dus). En óf het druk bij dat kraampje was. Dus wij dringen. Dus ik zeg dat ik graag kaneelsuiker d’r op wil. Dus ik krijg m’n churrootjes. Dus ik neem ’n hap.

Terwijl ik dit typ loopt ’t water me weer in de mond. Churros. Sjurroos. Tjurròs. Tjurróós. Ja weet ik veel, maar het is gewoon lekker.

Nadeeltje van deze gouden gesuikerde stickies: mensen denken dat ’t net patat is en dat ze d’r dus vast wel ééntje mogen. NEE. MIJ. AF. KOOP ZELF. Oké één hapje dan. Ja lekker hè? NEE MEER KRIJG JE NIET. Grrrrrrrrrrrrr….

Bron plaatje: http://www.spaanse-wafels.nl/

10 thoughts on “Zalige stickies

  1. Haha, dat laatste denken mensen met nog wel meer dingen geloof ik! Ik vond ze ooit echt heel erg lekker, dus at ik er heel erg veel. Nu kan ik het niet meer eten. In Spanje heb je ook van die dikke, dat zijn gewoon langwerpige oliebollen. Die zijn nog viezer.

Laat van je horen: reageer!

