Vieze fornuizen en ander gespuis

Hoe ziet een gemiddeld studentenhuis er uit? Ik denk dat vrij veel mensen denken aan smerige keukens, verstopte toiletten, bierflessen in de douche en wat-al-niet-meer. Lieve dames en heren, ik kan u mededelen: u heeft gelijk (oké, over de keuken dan).

Laat ik nou toevallig in zo’n studentenhuis wonen. Leuk hoor (ja nee echt waar) en echt heel gezellig. Ik had bijvoorbeeld nooit buurkindjes van mijn leeftijd (platteland, weinig huizen in één straat, etcetera), maar sinds een half jaar heb ik er 9 van. NEGEN. Negen buurkindjes!

Maar hoe dat gaat met buurkindjes, zie je de één net wat vaker dan de ander. En sommige mensen hóór je alleen, maar zie je nooit. En anderen zie je dan weer bijna elke dag. En van sommigen weet je na een half jaar nog steeds de naam niet van. En soms (afgelopen vakantie dus) verhuist een buurkindje wel eens heel plots, zodat je na de vakantie te horen krijgt dat drie buren zijn vertrokken en je intussen ook alweer een nieuwe buurjongen hebt.

Oh, oké. Leuk. Maar dan moeten ze hun rotzooi wel even meenemen. Want, beste mensen, deze lieve buurkindjes hadden de volledige inhoud van hun keukenkastje uitgestald op de tafel in de keuken, en dit fijn laten staan. Drie maand. En niet alles was schoon. (We delen met z’n allen een keuken. 10 students 1 kitchen, imagine that)

En dan denk je nu misschien ‘zeur niet, ruim ’t op en het probleem is klaar.’ Maar nee, zo werkt dat niet. Het gaat om het PRINCIPE. Het is niet mijn rotzooi dus ik ruim ’t ook niet op! Hallo hé, zou wat zijn als we daaraan gingen beginnen, pffffffft.

Je raad ’t al, ik heb alle rotzooi opgeruimd. Na met bijna iedereen erover te hebben gesproken (‘de keuken is echt smerig nu man, d’r moet écht wat aan gedaan worden’ ‘ja echt he, ik weet ‘t! Moeten we gauw eens gaan doen met z’n allen!’….. Oh blijkbaar niet) en nadat een ander buurkindje zonder pardon ineens de fornuizen had schoongemaakt, voelde ik mij ook geroepen. En eh, sja, ik zeurde er al maanden over (want dat doen meiden: zeuren) dus dan kan ik ’t maar beter waarmaken ook.

Conclusie: alle potten en pannen en andere rotzooi staat in één ongebruikt kastje. Dat was een beetje tetrissen, maar het past. Vervolgens heb ik eigenlijk gewoon de hele tafel ondergesprayd met goedekope Action schoonmaakprut en ben ik gaan boenen. En boenen. En jezus hoe komt die vlek daar. En wat de fuck is dat voor zwarte massa. En waarom krijg ik (GODVERDOMME) deze vlek niet weheheheheg! Oh hee, zo ziet ’t er best schoon uit nog. Hmm, laat ik de rotzooi van de vensterbank ook maar in de kast verstoppen. En dan kan ik ‘m net zo goed schoonma- GADVERDAMME D’R KOMEN BEESTEN ONDER DIE KANDELAAR VANDAAN. GA DOOD. Oh ze zijn gevlucht.

En ja, ik ben zó trots dat ik er een hele blogpost aan heb gewijd. En ik gebruik die tafel niet eens.

13 thoughts on “Vieze fornuizen en ander gespuis

  1. Ik woonde ooit in een poosje in een huis met vier jongens, en als die gegeten hadden gooiden ze hun vieze borden in de gootsteen om het daar gewoon een week te laten liggen beschimmelen en het putje verstoppen. en ik was altijd degene die het niet meer kon aanzien en uiteindelijk met m’n hand door het ranzige water het putje moest ontstoppen..Je wilt niet weten in wat voor staat de badkamer en wc waren!

  2. zo herkenbaar :( in mijn vorige huis was de keuken echt vreselijk, 2 keer helemaal opgeruimd, binnen een week weer vies, ja zoek het dan maar uit! ik kookte ook niet in dat huis, alleen magnetron maaltijden en ik had bestek en borden in mijn kamer voor mezelf. in het huis waar ik nu zit is de keuken best schoon, dus ik ben blij!

  3. Ik snap niet helemaal wat die buurkindjes in jouw huis doen.

    Er lag hier voor de deur een lege fles wijn die noch mijn huisgenoot (hij lag er al, voordat ik hier kwam wonen) noch de buren op wilden ruimen, omdat hij niet van hen was ofzo. Uiteindelijk heb ik het maar opgeruimd, fuck het principe, het ziet er behoorlijk aso uit om een fles wijn voor je deur te laten slingeren :P

  4. Dit is zo herkenbaar, haha. Oké, ik heb dan drie buurkindjes en zo vies is ons huis niet (oh mijn god, die hamster loopt helemaal beduusd rond omdat er niks ligt, dit is zooo schattig!), maar wij hebben ook wel eens vaat die van niemand lijkt te zijn en niemand gaat dat dan ook doen, want neeeee dat is niet van mij hoor, dat doet iemand anders maar. En uiteindelijk sta ik dan een half uur af te wassen. Ach, het is gezellig, daar gaat het om :P

      • Een vaatwasser? Die je niet gebruikt? Ik snap het niet :P Maar ach, ik vind het niet zo erg. Ik vind een schoon huis belangrijker en dan kan ik er ook nog eens mee weg komen dat ik heel weinig dingen voor het huis koop, haha!

      • Ik gebruik mijn bord en was ‘m de volgende dag weer af om er opnieuw eten in te doen. Verder schudt ik af en toe de kruimels van m’n ontbijtbord en was ik m’n bestek af. En de pannen en dergelijk ook direct na het koken. Dus ik heb nooit veel vaat aan ’t eind van de dag :’)

Laat van je horen: reageer!

