Wegdekstreepjes

Dit hierboven, lieve dames en heren, dit is nou een weg. Met een grasberm en van die maffe stenen aan de zijkant, in de verte een T-splitsing en hele mooie witte streepjes.

En die streepjes, daar gaat ’t nou om.  De strepen zijn namelijk een beetje vervaagd. Dus wat doet de gemeente? Die laat een mannetje even nieuwe streepjes op de weg verven. Hij had maar één taak. Maar EEN enkele taak: strepen oververven. En kijk eens wat voor een rotzooi hij ervan gemaakt heeft.

Wat moeten we hier nou mee? Is het niet ontzettend verwarrend voor al die arme autobestuurders? “Rij nou tussen die lijnen!” “DOE IK TOCH OOK!?” “Ja nee die binnenste lijnen want die zijn witter en nieuwer dat zie je toch!” “Mens hou je mond, lijnen zijn lijnen en ik rijd d’r toch gewoon binnen jij moet ook altijd zeiken blabla-” Bam, weer een huwelijk naar de kloten.

Voor mij als fietser opent zich overigens meteen een nieuwe wereld, een nieuwe uitdaging, een nieuw avontuur: tussen de lijnen fietsen. Daar ben ik echt een pro in hoor, onderschat mij vooral niet. Van mij dus niks anders dan lof (witlof zelfs) voor de verwarde man die deze strepen daar heeft neergeplant, ik heb me namelijk kostelijk vermaakt op de fiets.

Ik ben een simpel kind.

Die titel, trouwens. Mooi woord voor Galgje.

10 thoughts on “Wegdekstreepjes

Laat van je horen: reageer!

