Mahoniehaar

Het leek alsof ik die hele emmerlijst alweer vergeten was, maar ik heb toch echt weer een puntje behandeld: Gedeelte van m’n haar kleuren (puntjes of lokken). En omdat ik echt zo’n typische beautyblog heb (en d’r ook zo donders veel verstand van heb enzo) laat ik jullie meegenieten (ahem) van het hele proces.

De benodigdheden. Dacht ik, want ik kwam er al snel achter dat ik weer van alles vergat. De kleur is Mahonie Acajou (watte?) van Syoss en ik koos deze eigenlijk vooral omdat de mevrouw van de Etos zei dat deze kleur lang bleef zitten (ik wilde felrood, maar dat vervaagt dus blijkbaar supersnel). Ze zal wel gelijk hebben dan.

Omdat ik maar een klein gedeelte van m’n haar ging verven en ik verschrikkelijk gierig ben, ging ik de prut maar in een schaaltje mixen in plaats van in het daarvoor bestemde witte knijptubeding (bovenaan de foto). Dat geeft trouwens een behoorlijke bende, maar dat terzijde.

Zo, na al dat geroer in ’t schaaltje ziet ’t er zo uit. Dit moet m’n haar in. (het stonk trouwens vreselijk dus ik heb de hele tijd de afzuiger aangehad, toch wel slim om m’n haar in de keuken te verven)

Ja, beautiful.

Zie je dat rode haar? Zo’n superster ben ik dus met verven. Ik wilde het folie dichtvouwen met de handschoenen die nog onder ’t verf zaten. Ik ben me toch ’n potje slim.

Handschoenen binnenstebuiten gekeerd, vlekken op tafel en arm (“nou jéétje dat is veel zeg!” ahem) en ook nog op ’t aanrecht ergens. Echt mijn ding, dat verven.

De tafel in de keuken toen ik moest wachten tot ik m’n haar mocht wassen.

Ja, je haar verven terwijl het doodstil om je heen is is natuurlijk niet leuk. Dit was het beste wat ik kon vinden op het tv’tje in de keuken: Good ol’ Totally Spies (voor de diehard fans die graag willen weten welke aflevering dit is: iets met gaten in de ozonlaag schieten en zonnebrandcrème).

Woeptiedoe, twee zeiknatte stroken mahoniegekleurd haar. Dat shirt is een oud pyjamashirt en trek je niks aan van dat poppetje achter me, die hangt nu eenmaal in onze keuken.

Le résultat. De plukken zijn nog een beetje nat van het uitwassen en alles, maar dit is ‘t. Na de eerste pluk verven kwam ik erachter dat ’t niet echt opviel (er hangt namelijk nog blond haar overheen en dit zorgde ervoor dat ’t rode bijna niet te zien was). Dus heb d’r nog maar een pluk bijgeverfd en deze foto is het uiteindelijke resultaat. Ik ben d’r wel tevreden mee!

19 thoughts on “Mahoniehaar

  1. Wat mooi! Lijkt me wel moeilijk om zelf te doen. Ik was je blog een tijdje kwijt :( alsin, k had de link wel veranderd op mijn blog, maar niet in mijn reader…. maar nu heb ik de nieuwe url in mijn reader gezet :D

  2. wat een leuke blog, eerst dacht ik dat je jonger was (positief)
    trouwens die aflevering van spies die heb ik ook gezien (toen ik klein was)
    en ik wil nog wat zeggen:
    ik zou die achtergrond wel ff veranderen
    (alles is positief bedoelt)
    kijk je ook op mijn blog

  3. Leuk dat rood, maar het hele proces heeft wel wat weg van slachthuis taferelen haha..dat bakkie verf ziet er uit als..nouja, laat ik het maar niet zeggen :# ;) Ik blondeerde mijn haar vroeger altijd zelf en hoor mijn moeder nog gillen dat er bleekvlekken zaten in haar mooie handdoeken..oeps! ;)

Laat van je horen: reageer!

