Whose Line is it Anyway!?!?

We kennen allemaal wel de Lama’s. Ik hoef je er hopelijk niet aan te herinneren dat het vier caberatiers zijn die improviseren op alles wat Patrick (PATRIEK) Lodiers zegt. Hopelijk heb je beseft dat BNN deze serie niet uit z’n eigen geniale duim heeft gezogen, maar dat ’t afkomstig is van een (stiekem veel leuker) Engels programma genaamd ‘Whose Line is it Anyway?’.

Laat ik als Engeland liefhebber maar meteen ever melden: de Amerikaanse versie is leuker. Whose Line is begonnen in Engeland voor een paar jaartjes, maar had pas echt succes toen ’t de zee overvloog naar het Land van de Grote Dromen, of zoiets (ik heb het niet zo op de VS). Het is al weer jáááren van de buis, maar dankzij dat Almachtige Internet kunnen we er nog prima van genieten.

Als je de Lama’s al leuk vond raad ik je van harte aan eens een aflevering van Whose Line te kijken. Op youtube hebben ze alle seizoenen, dus ik heb het je gemakkelijk gemaakt:

Amerika zou Amerika niet zijn als ze niet ontzettend hadden lopen knippen. Hieronder een paar stukken die uit de serie zijn geknipt.

En hier mijn allerfavorietste onderdeel: the Irish Drinking Song! (tip: ‘lobotomy’ betekent hersenoperatie)

Ik heb me al uren vermaakt met Whose Line-filmpjes en ik ben nog lánge niet (nog lange niet, nog lange niet) uitgekeken. Ik hoop dat ik je hebt geholpen voor als je je weer eens vreselijk verveelt!

6 thoughts on “Whose Line is it Anyway!?!?

  1. Ik kende dit programma nog niet. Ik heb nu één filmpje gekeken maar ik vind toch de Lama’s iets leuker. Ik denk omdat de lama’s gewoon Nederlands zijn. Maar het is wel een programma om te onthouden :)

  2. Eerlijk gezegd vind ik deze niet zo heel grappig, ik hou meer van de lama’s :S Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

    Lobotomie is (was) trouwens een heel specifieke operatie, waarbij ze een gat in je hoofd boorden of een naald door je ooglid staken om schizofrenie te genezen. Uiteraard hielp het voor geen meter, er gingen meer mensen dood aan dan dat ze daadwerkelijk genazen.

Laat van je horen: reageer!

