En wéér een twintiger d’r bij

Ik ben oud. Nee maar echt, ik ben oud. Ik ben vandaag namelijk voor het allereerst twintig.

TWIN-TIG.

Ik ben een TIGger en dat zal ik de rest van m’n leven blijven ook (tenzij ik honderd word. Wie wordt er nou honderd!?).

En waarom is dat oud? Omdat ik me verdorie nog steeds 16 voel. Of dat nou wil zeggen dat ik me oud voelde toen ik 16 was, of nu nog te jong weet ik niet zo goed, maar ik kan je vertellen dat ’t weinig verschil maakt. Nog steeds moet ik overal mijn ID-kaart laten zien, want ik ben nog steeds even groot als toen (1.63 m). Ik ben ook even zwaar als toen. Heb ook nog eens dezelfde haarkleur als toen (oké ik heb ’t toen ik eind 15 was eens bruin geverfd, maar da’s een zwarte bladzij uit mijn leven ahem). Ik heb ongeveer dezelfde vrienden als toen en eigenlijk voelt alles hetzelfde.

Maar goed, vier jaar geleden zat ik in de 4de van Havo, zat ik nog niet op kamers, had ik nog niet van zulke toffe vrienden als nu (oh jongens, ik gebruik het woord ‘tof’, dan is ’t menens hoor), mocht ik nog geen whiskey drinken (niet dat ik dat nu wel te zuipen vind trouwens), had ik niet zulke fijne klasgenoten als nu (kom nou, klasgenoten van de middelbare school zijn niet altijd de leukste mensen) en ik kan met recht zeggen dat ik nog nooit zo vrolijk en positief in het leven stond (oh god wat cheesy dit).

Dus adem ik nog maar eens diep in en kijk ik mijn tig-jaren tegemoet. Want het zijn er een heleboel.

Voor de slimmeriken die ’t nog niet doorhebben: vandaag ben ik jarig. Hiephoi. Vond ik wel een reden om dit blogje opnieuw uit de grond te trekken.

[Bron plaatje.]

8 thoughts on “En wéér een twintiger d’r bij

Laat van je horen: reageer!

