Een doos vol ellende


Ja ik weet nou ook weer niet zo goed waarom ik dit plaatje er nou bij doe, ik bedoel je weet wel wat de inhoud van een Celebrationsdoos is mag ik hopen, en anders zijn mensen om jou heen blijkbaar nooit dankbaar genoeg geweest tegenover jou. Moet je eens wat aan doen joh.

Ze komen altijd onverwacht maar altijd met een reden. ‘Bedankt voor de gastvrijheid!’ of ‘Ontzettend fijn dat we mochten blijven!’ of bedankt om welke andere boeiende of niet boeiende reden. Bedankt. Dank u wel. En nu ga ik u iets geven waardoor u nóg meer in de gaten heeft hoe verschrikkelijk AFSCHUWELIJK dankbaar ik wel niet eventueel ben. Hier heb je ze: een doos Celebrations.

CEEEEEEEEEEEEEEEEELEBRAATE GOOD TIMES, COME ON!

Ja, die dingen. Die bak met chocolaatjes. Maar niet zomaar chocolaatjes, nee man ben jij gek. Allerlei chocolaatjes. Twix Bountys Marsjes Milkey Ways, de hele reutemeteut zit daar te feesten in dat bakkie.

Ik weet niet hoe ’t bij jullie thuis zit, maar zo’n doos wordt bij ons dankbaar (want ja, ook wij zijn HEEL ERG DANKBAAR) binnen anderhalve dag leeggevroten. Dat gaat altijd ongeveer waarschijnlijk eventueel zo:

1. De doos wordt geopend door meestal mijn moeder (aangezien zij altijd degene is die het chocoladegoed krijgt).
2. Mijn zusje en ik vliegen erop om de Dove Caramel te pakken. D’r zitten er altijd 3 in dus dat wordt vechten.
3. Vervolgens komen de gewone Dovejes aan de beurt (het gaat nog steeds om chocola, geen shampoodouchescrubpruttel). Waarom weten we ook niet, want die dingen zijn heus niet ineens heel erg lekker ofzo.
3. De Maltezers zijn ook godsgruwelijk populair, maar dan meer bij m’n moeder en mij geloof ik.
4. Je knippert drie keer met je ogen en bijna alles is weg, op – altijd weer – hetzelfde na: wat Snickers, een verdwaalde Bounty of een zielige Twix. Soms, op zeldzame dagen, is er nog een Marsje die de weg niet kon vinden, maar over het algemeen is dit wel de eindstand. Vanaf hier is iedereen ook uitgegeten (zusje: “ik lust geen Bountysnickerstwixmars!”, dus als zij niet meer eet is het tempo er ook wel uit). Meestal komt vanaf hier m’n vader de woonkamer binnen en ontdekt dat we ook nog chocolaatjes hadden, waarna hij ons redt door wel een héle minisnickertje op te eten.
5. Mijn moeder en ik offeren ons dan maar op door de laatste zielige chocolaatjes naar binnen te werken.

Verder brengt zo’n doos verschrikkelijk veel troep met zich mee. Bedenk je: het ding zit VOL chocola. Chocola wat (JA ECHT) ingepakt is. ELK. CHOCOLAATJE. APART. INGEPAKT. Wat betekent dat het dus binnen no-time chocoplasticjes sneeuwt, die je twee weken later nog onder de bank vandaan kan vissen. Om nog maar te zwijgen over de de doos die onze eet-drift vaak niet overleeft.

WIJ ZIJN WEER ERG DANKBAAR VOOR DEZE BAK CELEBRATIONS.

…. Waarom heten ze Celebrations als je ze eigenlijk alleen geeft als bedankje? Je celebrate helemaal niks hoor, geloof ik.

Bron plaatje

13 thoughts on “Een doos vol ellende

  1. Je hebt helemaal gelijk! :’) Zo gaat het in de meeste gezinnen, volgens mij (of kantoren, of eenpersoonshuishoudens… ahum). Nu ik erover nadenk, waarom kun je die malthezers en doves niet gewoon los bij de supermarkt kopen? Iedereen weet dat die het populairst zijn…

  2. Haha zo gaat dat bij ons ook altijd. Gelukkig woon ik nu samen, dus weinig strijd met mijn vriend (50/50 en ik lust geen bounty) maar je blijft maar doorvreten dus je voelt je moddervet als die doos eenmaal leeg is, zodat je de gever er van verdenkt dat die jou vol stopt uit wraak (waarvoor is dan wel een raadsel).

Laat van je horen: reageer!

