IK KOM HIER VOOR MIJN RUST HOOR

Ons studentenhuis gaat in de zomer tegen de vlakte. Steeds meer kamers komen leeg te staan: het huis, bedoeld voor tien man, heeft binnenkort nog maar zeven bewoners. Afgelopen zomer is er nog een nieuwe bewoner ingetrokken en we voorspellen allemaal dat hij de laatste was. Geen enkele kamer staat nog op internet aangeboden. Het loopt langzaam leeg.

En toch – tóch – geven ze genoeg om ons om ongelijkheden in ons huis recht te trekken. Maar in plaats van dat ze lampjes komen fixen (hallo mannen, de ganglamp plus twee de lampen bij de overlopen plus een keukenplafondlamp plus lampje bij de afzuiger) gaan ze de vloer eruit halen. Van de keuken. Om half acht ’s ochtends. Op een maandag. Zonder waarschuwing.

En ja, dat maakt ’n herrie. Ik had besloten zondagavond al terug te gaan naar Zwolle zodat ik maandagochtend kon ‘uitslapen’ tot acht uur. Maar neen, dat was niet gegund. Met het lawaai van tien cirkelzagen hadden ze de vloer opengereten en waren ze bezig met een soort foam wat blijkbaar onder die vloer zat (ja joe, ik heb daar geen verstand van). ‘Want,’ zo zei de beste bouwvakker, ‘de vloer was ongelijk’.

Serieus? Het huis staat er nog hoogstens acht maand en jullie trommelen iedereen uit bed omdat de vloer ongelijk ligt? Ikzelf had het nog nooit gemerkt en ik loop daar toch echt elke dag overheen om te komen koken. Ik had enorme zin om á la 50jarige CenterParcsbezoeker terug te roepen: ‘IK KOM HIER VOOR MIJN RUST HOOR’.

Overigens waren ze na een hele dag klussen (héle dag, want ze stopten pas om vijf uur ’s middags) blijkbaar nog niet klaar, want de volgende ochtend klonk het alsof ze de trapleuning van de muur aan ’t slopen waren: de vloer van de gang was aan de beurt. Die was ook een scheetje beef, blijkbaar.

Ze hebben wel het vuilnis weggegooid, da’s lief van ze.

8 thoughts on “IK KOM HIER VOOR MIJN RUST HOOR

  1. Wat stom zeg. Het enige waar ik last van heb, zijn huisgenoten die ’s avonds laat thuiskomen en mijn onderburen die wekelijks een feest houden, maar verder ben ik heel tevreden. Maar goed, dit is ook particulier, dus we maken zelf uit wie er binnenkomt en wat komt doen :P

Laat van je horen: reageer!

