Ik was sowieso al nooit cool

Ik loop eigenlijk mijn hele leven al met alles achter. Had iedereen in groep 8 een eigen mobieltje? Ik niet hoor. Had iedereen een vet coole klaptelefoon (of ja, hoe noem je dat? Zo’n telefoon die je dus open kunt klappen), liep ik nog rond met een ouderwetse simpele Nokia nog-wat. Had iedereen hippe telefoons met een touchscreen, had ik nog een schuiftelefoon met knopjes. Had ik eindelijk een telefoon met touchscreen, had half Nederland al een smartphone. Intussen heb ik ook een smartphone en deze is zelfs ietsje hipper dan sommige cheap-ass toestellen die ik om me heen zie, dus ik heb zowaar een inhaalslag gemaakt. Nu is dat met smartphones niet zo moeilijk, want daar zit toch nauwelijks echt innovatie meer in tegenwoordig. Stiekem kocht ik het ding alleen voor whatsapp, zodat ik ook eens mee kon praten. Mobiel internet vond ik maar stom (raad eens waar ik door gebrek aan internet op mijn laptop nu op typ…).

Zo’n zelfde iets had ik met Mp3-spelers (kennen we die nog?). Binnen no-time had iedereen vette kleurenschermpjes en wel 512 MB(!!!) geheugen, terwijl ik zo’n klein tweehonderdnogwat MB dingetje had met een grijs schermpje. Nee, ik was nooit een cool kindje.

Met mode precies hetzelfde: ik kocht ‘hippe’ dingen altijd bijna pas een jaar later, of gewoon helemaal niet. Ik had en heb er geen gevoel voor en dat zal ik ook nooit krijgen.

Nu ben ik 20 en het zal mij en mijn omgeving aan hun reet roesten wat ik draag, welke telefoon ik heb, waar ik muziek mee luister of welk ander apparaat/schoenen/kleding/haarstijl ik gebruik.

Heet dat nou volwassen worden? Ik was al nooit hip en ergerde me vooral aan wannabe’s die dat zo graag wel wilden zijn. Ik ben een noob met alles, heb geen tablet of Windows 8, geen grote platte tv en de enige reden dat ik een laptop heb is omdat het moest van school.

Edit: en ik gebruikte het langst van bijna al mijn vrienden nog MSN. Heb op het laatst nog 2,5 vriend om mee te praten, maar dát vind ik nou een goed programma. Al jaren.

18 thoughts on “Ik was sowieso al nooit cool

  1. Doet je denken. Als MSN Messenger – nadat het zo’n absoluut essentieel onderdeel van ieders leven was- zo uitgestorven is geraakt (ik gebruik het al jaren niet meer), dan zullen we dezelfde schok vanzelf ook wel meemaken met Facebook. Onvoorstelbaar bijna :).

  2. Pingback: Check mij enorm hipster zijn dan | Elise's blog

  3. Ik had vroeger met mijn drie oudste broertjes een telefoon die we moesten delen. En ook had ik tussen mijn walkman slechts één mp3-speler die vanaf het begin stuk was, dus ‘mobiel’ muziek luisteren deed ik pas met de allereerste ipod Touch. Die heb ik echter nog steeds en is awesome :D

Laat van je horen: reageer!

