Check mij enorm hipster zijn dan

207649_2582476258962_798486055_n
Hoi, zie hier mijn hoofd. Jawel, ik glimlach wel degelijk. Ja, dit is een oldskool  met-mobiel-in-de-spiegel-badkamer-foto zoals je vroegâh altijd op Hyves zag. Ik verstop me gewoon graag achter objecten als ik foto’s maak van mezelf, blijkbaar.

Maar goed, het gaat om die bril want die is nieuw (en groot, dat ook). Ik weet niet of ik het óóit ergens heb genoemd hier, maar ik had dus al een poosje een bril. Niet omdat ik stekeblind ben, maar omdat mijn hoofd na een uur lang computeren denkt: “JA NU IS HET GENOEG DIT KOST ME TE VEEL MOEITE ZOEK HET UIT HIER HEB JE KOPPIJN ALSJEBLIEFT”. Mijn vorige bril had ik nu een jaartje of vijf en het heeft me door alle hoofdpijnmomenten gesleept (nou nee, da’s niet helemaal waar, maar het hielp wel eens). Helaas besloot mijn hoofd dat na vijf jaar het eens tijd werd om weer eens flink zeer te doen, wat voor mij een bezoekje aan de opticien betekende.

Oogjes opmeten, schuiven met lenzen; de gemiddelde brildrager is bekend met dit ritueeltje. Mijn ogen bleken ondertussen een iets andere sterkte te hebben dan vijf jaar terug, en omdat mijn hoofd dat niet zo prettig vond moest er dus maar een nieuwe bril aan te pas komen. Dit werd gedaan met de vriendelijke hulp van een vrouw met een grote groene bril.

Brillen uitzoeken is vreselijk, dat wil ik maar even zeggen. Vriendlief werd meegesleept om een eerlijk oordeel te vellen. Helaas was zijn reactie op bijna elke bril “Ja, staat wel oké vind ik”, terwijl elke bril mijn hoofd naar mijn mening vreemder maakte. Zelfs deze. Maar dit was het beste wat de vrouw-met-grote-groene-bril mij geven kon, dus enfin.

Ik móest trouwens wel deze bril nemen, want die was hélemaal hip. Aldus vrouw-met-grote-groene-bril. En sja, aangezien ik ook superhip ben en altijd met de tijd mee ga móet ik wel zo’n vet grote hipsterbril. Ze kwam ook nog met paars en groen en blauw aanzetten, maar dat zou écht niet matchen met mijn nieuwe hippe Uggs dus dat werd ‘m niet hoor.

Conclusie: Elise is voor de komende vijf jaar weer onder de pannen met een grote retro jaren ’70 hipsterbril.

7 thoughts on “Check mij enorm hipster zijn dan

  1. Ik ben altijd zó jaloers op mensen die een bril mogen, haha! Mijn vriend heeft sinds kort lenzen en dat vind ik echt superstom, hallooo je mag een bril dragen, doe dan doe dan. Dus ik vind hem je superleuk staan, hoe groter hoe beter!

Laat van je horen: reageer!

