Lindsey Stirling, pannenkoeken en blenders

Deze blog gaat over niets in het bijzonders, dus u kunt nog wegklikken.

Ik was donderdag bij een concert van Lindsey Stirling in Groningen en wat was dat indrukwekkend. Voor wie haar niet kent: een 27-jarige jongedame die viooldubstept. Omdat Youtubefilmpjes in een blog afremmen zal ik onderaan een filmpje plaatsen dat gemaakt is tijdens het concert (niet door mij, want mijn telefoon flipte toen ik wilde filmen. Iets met een lief vriendje die Android 4 erop heeft gezet).

Verder heb ik een toffe papa. Ik was bezig met folders doen (ik ben vet zielig, weet je wel hoe facking koud het is, mijn tenen waren bevroren en alles argh klaagklaag) en ik vroeg of hij een koekje wilde komen brengen want ik had honger (grapje pap). Kwam hij aanzetten met een fucking pannenkoek. Had hij opgevouwen en in een plastic zakje meegenomen. Heb tien minuten de slappe lach gehad waardoor ik al hikkend mijn pannenkoek op at. Held.

Mijn vriend regelde laatst even zomaar een blender. Zat met ‘m op Skype (WANT MSN IS DOOD DUS JA) en hij vertelde dat iemand gratis z’n blender weg deed. Of ik ‘m hebben wou. What the actual fuq. Dus nu heb ik/hebben we (want hij logeert nogal vaak bij mij) een blender. Oh, en vorige week kwam hij met een tosti-ijzer aanzetten. Had zijn tante toevallig over.
Oh, nu we het er toch over hebben; vorige week kwam ik thuis van mijn schoonmaakbaantje, had meneer even vrolijk mijn folders rondgebracht. In z’n eentje. 240 adressen. 2,5 uur.
Nou, dit is een blijvertje hoor.

Overigens heb ik mijn major Tijdschriften (ik studeer journalistiek) zo goed als afgesloten. Ook wel een prettig idee. Nu nog het één en ander van vorig jaar inhalen (nee zo’n gemotiveerde student ben ik niet altijd helaasch) en ondertussen begin ik volgende week aan de minor Storytelling. Google maar. Echt heel tof, ik krijg vakken als Geluid, Narratie, Graphics en Taal & Verhaal. En praktijkvoorbereiding voor de stage(s) volgend jaar. Enige nadeel is dat vriendlief (jeuzes wat een geslijm. Noem hem vanaf nu gewoon Vriend. Nee ik noem ‘m gewoon W. Bij gebrek aan iets betersch) nu geen klasgenoot meer is.

Ik doe alsof de halve blog niet over W. gaat, oké?

Verder staat er op de planning: Bevrijdingsfestival (waar weten we niet, ik hoop mijn geliefde Zwolle), Pinkpop (als vrijwilliger, hoop ik), Lowlands (hoop ik, iets met kaartjes die binnen 10 minuten zijn uitverkocht), Appelpop en mijn geliefde Zwarte Cross (die elk jaar weer bijna letterlijk in mijn achtertuin wordt georganiseerd). Dit zorgt er wel voor dat ik op zoek ga naar een beter betaald baantje dan schoonmaken + folders rondbrengen. Het halen van mijn rijbewijs staat ook op de planning trouwens, zit nu op een les of 23 en ik kan alleen maar zeggen: ‘het komt wel goed met me’. Want dat komt ’t vast vanzelf wel.

7 thoughts on “Lindsey Stirling, pannenkoeken en blenders

Laat van je horen: reageer!

