Tas uitbaggeren

DCIM100MEDIA

Lieve mensen, zie hier: mijn tas. Eentje die ik overal mee naartoe sleep want ik ben tenslotte een meisje (voor de geïnteresseerden, hij is van de Pieces. Uitverkoopje). En zoals altijd zat dat rotding bomvol, dus werd het tijd voor uitmesten. En ik vond dit:

DCIM100MEDIA

Van links naar rechts en van boven naar beneden: telefoonoplader, telefoon, iPod, Lindsey Stirling-kaartje, mueslireep, Windesheimlampje, iPodlader, bril en brillenkoker,  paarse veters, blaadjes met songteksten, paarse touchscreenhandschoenen, paracetamol, stuk of vier bonnetjes, sleutels van m’n kamer en fiets in Zwolle, Hema-papiertje voor gratis koffie (over datum), desinfecteergel, rode lipgloss, pen, mascara, oogpotlood, pen, portemonnee, horloge, geurtje van Puma en roze vaseline.

Meiden slepen, zoals bekend, altijd veel meer mee dan dat ze daadwerkelijk nodig hebben. Eigenlijk heb ik aan een paar pasjes + een tientje + mijn telefoon + sleutels wel genoeg geloof ik, maar zo simpel doen we niet. Want we slepen altijd zooi mee in de hoop dat we er nog wat aan hebben in geval van nood, en ook als er geen nood is.

Zo is mijn telefoonoplader écht écht écht nodig, omdat mijn telefoon veel te snel leeg gaat na de Android-upgrade. Mijn telefoon zelf zit normaal gesproken in een mapje maar die was ik op het moment van het maken van de foto even kwijt (zucht). Verder is een iPod ook écht zeker wel nodig, dat snap je (geleend van W. overigens, ikzelf ben niet zo hip). Het concertkaartje moet op mijn kastdeur in Zwolle worden geplakt, de mueslireep is voor geval van nood (HONGEERRRRR) en het Windesheimlampje kreeg ik ooit bij Bevrijdingsfestival en ik vond ‘m wel handig gezien de rotzooi in m’n tas. Dat maffe witte ding kun je uitklappen tot een iPodlader, wie verzint het.

Bril en brillenkoker is natuurlijk hartstikke logisch, de paarse veters wat minder. Die had ik laatst gekocht en moet ik nog even leuk in m’n schoenen draaien maar daar heb ik nog geen tijd (zin) voor gehad dus sleep ik ze maar mee. De songteksten moet ik kennen voor het bandje waar ik in zing. Die paarse handschoenen zijn vet handig, daarmee hoeven je fikken er niet af te vriezen als je eens op je telefoon wilt kijken (voor ’n euro bij de Action, gratis tip van mij).

Next: paracetamol want ik heb te vaak hoofdpijn, bonnetjes van van alles waar ik ook niks meer aan heb natuurlijk, en mijn sleutels spreken voor zich. Dat Hema-papiertje vond ik ergens in de trein en leek me super handig (gratis koffie! Gratis! Hollander dat ik ben) maar ik vergat ‘m natuurlijk in te leveren. Desinfecteergel, sja, zo lijkt ’t net alsof ik een of andere miep ben die graag schone handjes heeft.

Rode lipgloss, what the fuq. Ik moest heel lang nadenken over waarom ik dat bij me had, ik geloof dat ik ’t met kerst mee heb gesleept ofzo. For your information, ik draag hoogstens mascara en wat oogpotlood (daarom zitten die dus ook in m’n tas). Pennen zijn altijd handig, net als m’n portemonne. Horloge was ik te lui voor om om te doen en roze vaseline is samen met dat geurtje ook zo’n nood-ding (waarvan ik altijd vergeet dat ik ’t bij me heb).

Wat ik met alle rotzooi deed: bonnetjes en Hema-kaartje weggegooid, lipgloss in mijn la van vergeten make-upspullen gedumpt, horloge omgedaan en de rest netjes geordend terug in m’n tas gestopt. Want ik heb het allemaal nodig.

7 thoughts on “Tas uitbaggeren

  1. Ik vind dat er alleen maar logische dingen in je tas zitten! En ik ben verbaasd dat je zo weinig bonnetjes hebt. Ik heb er wel 100 in elke tas en ook in alle zakken van vesten en jassen die ik bezit. Ik heb gewoon altijd het idee dat zo’n bon nog eens van pas kan komen…

    Ik heb je genomineerd btw voor de liebster award, wees blij of niet blij, maar ik heb hele leuke vragen hoor :D

    • Ja dat viel me ook mee inderdaad! Ik compenseer het met al de bioscoop- en treinkaartjes die ik in mijn portemonnee bewaar :’)
      Verder weet ik helemaal niet wat de liebster award is maar het klinkt positief dus ik ben blij! :D

      Edit: Oh, ik zie ’t op je blog! Leukleuk ^^

  2. Ha, da’s lef hebben hoor. Als ik de inhoud van mijn hele tas leegkieper en er een foto van plaats ben ik toch bang dat ik niet voor de gevolgen in kan staan hahaha. Grapje, ik draag de hele dag ook veel te veel zooi bij me. Het is zelfs zo dat ik sommige zooi meer dan dubbel heb en over verschillende tassen heb uitgesmeerd. Dat het allemaal past, hé!

  3. Haha, ik heb hetzelfde ;) Alleen dan in drievoud, want ik werd er gek van om alles steeds over te hevelen. Nu heb ik dus in elke tas standaard zakdoekjes, labello, pen, papier, kauwgom, bonnetjes, paracetamolspul, pleisters, koekjes, water… en volgens mij was dat het. Ik kan het echt aanraden, zo wen je aan het gewicht van je tas ;)

Laat van je horen: reageer!

