De zin en onzin van een logé

This is the case: ik heb een kamer in Zwolle omdat ik daar studeer. W. (ook wel genaamd ‘vriendlief’) studeert er ook (zo leerden we elkaar kennen) en zodoende logeert hij af en toe bij mij. Oh, en hopelijk ook omdat hij ’t leuk vindt bij me te zijn. Hoop ik.

Zo’n logé, da’s natuurlijk hartstikke leuk. Sowieso kies ik er zelf voor om W. tot mijn vriendje te bombarderen dus zou ’t geen probleem moeten dat hij met regelmaat door m’n kamer banjert.

Maar er valt altijd wat te zeiken en deze blog zou bij lange na niet zo geweldig tof zijn als ik ook hier niet iets negatiefs te melden had.

W. over de vloer is

Leuk want,
– ik ben nooit alleen
– ik hoef nooit alleen af te wassen
– ik hoef nooit alleen schoon te maken
– hij doet boodschappen (samen of alleen) en betaalt daar ook aan mee
– het is m’n vriendje dus natuurlijk is dat leuk, duh
– hij doet dezelfde opleiding als ik en dat komt zo af en toe nog wel eens van pas
– ik hoef nooit alleen te koken
– ik hoef nooit alleen tanden te poetsen
– als ik dingen terug wil vinden hoef ik me alleen maar hardop af te vragen waar ik het heb gelaten
– ik volg het nieuws eigenlijk niet en zo krijg ik van hem nog eens wat mee
– hij is gezellig
– de wasmachine raakt zo sneller vol en dan lijkt het nuttiger dat ik dat ding gebruik

Minder tof, want
– ik ben nooit alleen
– ik wil helemaal niet afwassen en stel dit graag zo lang mogelijk uit
– er staan nu spullen op mijn kamer die niet van mij zijn, en dat ben ik niet gewend
– er is meer rommel en de rommel is niet van mij

Gelukkig kunnen we alles zó afwisselen dat we niet gek van elkaar worden en ik ook nog gewoon af en toe alleen ben, wat ik stiekem wel prettig vind. En zo lang hij mijn rotzooi ook opruimt heb ik niet veel te klagen.

Verder ben ik echt super sociaal, echt waar.

Bron plaatje: http://viciouslysweetval.tumblr.com

14 thoughts on “De zin en onzin van een logé

  1. Pingback: Ja, nu ik dan tóch single ben… | Elise's blog

  2. Haha ik ben zelf ook mega introvert. Of nouja, ik hou vooral niet zo van mensen eigenlijk. Alleen zo nu en dan. Ik laat ook nooit mensen bij mij logeren, vind ik vreeeselijk. Maar mijn vriend is begin vorig jaar bij mij ingetrokken en dat gaat eigenlijk heel goed! Ook al is mijn studio súperklein. En zijn we over het algemeen 24/7 bij elkaar (want we volgen ook nog dezelfde studie, haha!) Als ik 100% mijzelf kan zijn bij iemand heb ik er eigenlijk nooit zoveel last van dat ik ‘me time’ nodig heb. Maar ik snap wel heel goed wat je bedoelt!

    • Nu hebben wij nog niet zo lang dus het moet nog groeien (: Ik weet zeker dat ik er ook vanzelf helemaal aan wen, ik mis ‘m toch al wel als ik een paar dagen zonder hem slaap :’)
      Me-time is heel af en toe wel heel prettig ^^

  3. Ik vind mijn vriendje eigenlijk geen logé meer (we hebben nu iets van drie maanden). Niet dat hij er elke dag is, hij blijft maar één keer in de week slapen, maar ik zie hem niet als logé of gast ofzo, het is ook een beetje zijn thuis ofzo. Ik weet niet :P

Laat van je horen: reageer!

