Ik ben getagd: De Liebster Award

liebsterLeukleukleuk, ik ben woensdag 30 januari genomineerd voor de Liebster Award! (bedankt Ayla!). Ik zeg er wel meteen even bij: ik moest even opzoeken wat dit precies inhoudt. (blog begint trouwens wel super positief met die ‘leukleukleuk’, bwûh. Nou nou)

The Liebster award is given to up and coming bloggers who have less than 200 followers.
What is a Liebster?  The meaning: Liebster is German and means sweetest, kindest, nicest, dearest, beloved, lovely, kind, pleasant, valued, cute, endearing, and welcome.

Een soort tag voor kleine (ook nieuwe, maar na anderhalf jaar kan ik geloof ik niet meer zeggen dat ik echt héél nieuw ben) blogs. De bedoeling is als volgt (weer lekker in het Engels)

1. List 11 facts about yourself
2. Answer the 11 questions given to you.
3. Ask 11 new questions for the bloggers you nominate for the award.
4. Choose 9 bloggers with 200 or less followers to nominate.
5. Go to each bloggers page and let them know about the award.
6. Thank the person who nominated you and link back to their blog.

SO HERE WE GOOOOOOO

1. 11 feiten over mij

  1. Mijn gezichtsuitdrukking is blijkbaar altijd chagrijnig, terwijl ik keihard mijn best doe gewoon neutraal te kijken. Als ik dan met veel moeite een glimlach eruit pers roepen mensen alsnóg dat ik chagrijnig kijk. Normaal kijken is echt HEEL HEEL moeilijk voor mij.
  2. Ik ben verslaafd aan multivitamine.
  3. Ik houd van katten. En honden en konijnen en hamsters en elk diertje, maar vooral van katten.
  4. Ik kan scheel kijken, m’n oren bewegen, mijn wenkbrauwen de wave laten doen en m’n tong opkrullen.
  5. Ik heb een auto (oude auto van m’n moeder)  maar mag er nog niet in rijden (geen rijbewijs…)
  6. Ik lust eigenlijk alles wel. Sommige dingen eet ik liever niet (sommige soorten vlees smaken echt raaaarrrrrr) maar ik eet ’t altijd wel op en vind niks echt vies.
  7. Ik heb orgel, piano en viool gespeeld en kan wat gitaarakkoorden, maar eigenlijk kan ik geen enkel instrument fatsoenlijk bespelen.
  8. Ik ben panisch dat de deur opengaat terwijl ik op de wc zit, dus ik controleer altijd dubbel of de deur wel op slot zit.
  9. Ik hou van chips. En hamburgers. En pasta.
  10. Ik wilde dat ik meer motivatie had voor school en mijn blog. Ik ben iets te goed geworden in het ontwijken van huiswerk.
  11. Ik geloof mensen niet als ze me een complimentje geven, maar heb mezelf aangeleerd dat ze geen reden hebben om tegen me te liegen dus ze zullen het wel menen.

2. Beantwoord de 11 vragen die je gesteld zijn.

  1. Ben je blij dat je bent genomineerd voor de Liebster Award?
    Getverdemme nee. Ik zat net verlegen om blogonderwerpen en dan word ik verdomme nog genomineerd voor een award waar ik nog nooit van heb gehoord en nu voel ik me verplicht er een hele blogpost aan te weiden en weet je wel hoe fucking lang ik hiermee bezig ga zijn aarrghhh. TUURLIJK BEN IK BLIJ. Dankjewel!
  2. Welke mobiele telefoon bezit jij?
    Een Samsung Galaxy Ace, want ik ben ZO ORIGINEEL. Hij heeft wél een coole flexibele blauwe bumpercase en W. heeft er al vier verschillende versies van Android opgepleurd, dus helemaal onorigineel is dat ding nu ook weer niet. En een extra batterij is ook besteld want dat rotding is veel te snel leeg. En de originele lader ben ik kwijt dus ik heb een oude lader van W. (hij bestelt toch om de zoveel tijd nieuwe laders dus hij kon er wel eentje missen).
  3. Wat is je favoriete gebakje?
    MONCHOU <3 Ik maak graag zelf monchoutaart als het even kan, met bastognebodem en kersenprut erbovenop. Omnomnom.
  4. Post je lievelingsfoto van jezelf!
    Geschwesters
    Links mijn zusje met extreem steil haar (van zichzelf heeft ze van die wokkelskrullen). Deze foto vind ik leuk want a) met lief zusje b) ik lach zowaar en deze lach is niet eens zo vreselijk c) mijn haar zat wel tof daar d) mijn hoofd is niet rood zoals op bijna elke foto. Ik denk dat ik hier 18 was en mijn zusje 14. Is het sneu dat mijn leukste foto van mezelf alweer meer dan twee jaar geleden gemaakt is?
  5. Wie is jouw icoon?
    :( idonthafany
  6. Wat vind je ervan dat Koningin Beatrix gaat aftreden?
    Jammer! Ik vond haar altijd zo’n toffe vrouw, een beetje de oma van heel Nederland. Logisch dat ze aftreedt natuurlijk op haar 75ste en met al die kleinkinders én een zoon in coma, maar stiekem ook wel jammer. Verder lijkt WimLex me nou geen goeie piet om koning te zijn, maar ik ben dan ook Bea-fan. Máxima is wel een leuke vrouw (beetje als aanstaande koningin in een leren pakje rondlopen, alleen zij kan ’t flikken). Oh, wel super zonde dat Koninginnedag nu ‘Koningsdag’  wordt! :( Huilen.
  7. Wat is de hoofdstad van Australië? (zonder te spieken!!) (hahaha instinker)
    CANBERRA HAHA DIE WIST IK. Of iets wat lijkt op Perth. NIET SYDNEY IN IEDER GEVAL.  (Oké, even Wikipediaën… Het was Canberra!)
  8. Wat is je favoriete liedje op dit moment?
    Ik vind dit zo moeilijk! Favoriete artiesten en liedjes, ik vind zovéél leuk :( Oké: ‘She Loves You’ van The Beatles, omdat ik daar vrolijk van word. En ‘Mrs. Robinson’ van Simon & Garfunkel. En en en… arrgh :(
  9. Ben je geïnteresseerd in politiek?
    Volgende vraag.
  10. Vertel iets over je familie :)
    Op de familiedag van mijn vaders kant waren 80 mensen aanwezig. Broers en zussen van m’n vader, de kinderen daarvan (mijn nichten en neven dus) en de kinderen dáárvan. Mijn zusje en ik zijn de jongsten van de nichten en neven, en één achterneef is alweer een paar maanden ouder dan mijn zusje (dus het kind van een nicht van ons is ouder dan mijn zusje, capiche?). Grote familie met uiteenlopende leeftijden dus. Aan mijn moeders kant is zij de enige die getrouwd is dus dat compenseert het wel weer.
  11. Een boodschap aan de blog community:
    Het is nog niet zo makkelijk om dit alles in te vullen! Verder wil ik zeggen: lieve bloggers, blog omdat je de wereld iets wil vertellen, wil vermaken of omdat je er zin in hebt. Doe ’t niet voor de cijfers, het geld (?) of om indruk te maken, want dat faalt toch allemaal. Oh, en af en toe zeuren is geen punt (mits je het een beetje leuk verpakt denk ik) maar een compleet negatieve blog is voor niemand leuk om te lezen. Als je leven kut is en je gaat daarover bloggen wordt je blog kut.

11 vragen voor de bloggers die ik nomineer

  1. Waarom blog je?
  2. Wie was er eerder: de kip of het ei? En waarom?
  3. Als je een boek zou vinden en het bleek over jouw leven te gaan, zou je het dan lezen tot het eind?
  4. Vakantie in een huisje/hotel of juist kamperen? Waarom?
  5. Hoe was jouw dag vandaag?
  6. Wat was je meest gênante moment?
  7. Waar ben je ontzettend goed in? (niet zo bescheiden!)
  8. Wat wilde je vroeger worden als je groot was?
  9. Wat was in de afgelopen week jouw geluksmomentje?
  10. Wat zou je doen als je één dag onzichtbaar zou zijn?
  11. Welk goed voornemen komt elk keer weer terug maar heb je nog nooit kunnen volhouden?

9 bloggers die ik nomineer voor deze award

Ten eerste: ik heb even rondgekeken maar ik weet niet hoeveel volgens iedereen heeft. Ik ga er dus gemakshalve vanuit dat deze mensen allemaal minder dan 200 volgers hebben. Verder volg ik geloof ik niet zo gek veel blogs, dus de blogs die ik volg en ga nomineren zijn waarschijnlijk allemaal al eens eerder genomineerd. Hoera voor onoriginaliteit. De blogs waarvan ik zeker weet dat ze genomineerd zijn geweest heb ik er maar alvast uitgevist.

Jildou
Annagreet
Des
Laura
Lisa
Nicole
Dina
Melissa

Lees hier hoe Ayla (die mij heeft genomineerd) deze tag heeft ingevuld.

Oh, andere bloggers die genomineerd waren door Ayla waren sneller dan ik met invullen en hadden mijn halve nominatielijst ook al in gedachten. Sorry voor nog meer onoriginaliteit en ik hoop dat alsnog iemand mijn vragen wil beantwoorden, want dat kostte me al genoeg bloed zweet en honger.

9 thoughts on “Ik ben getagd: De Liebster Award

  1. Dank je voor de nominering! :D Ik ben er nog niet uit of ik ‘m ga doen want ik heb ‘m al een keer gedaan (ooit, in een ver verleden, toen het nog alleen maar ging om mensen taggen en niets om vragen en lijstjes en allez)
    En die foto is idd heel erg leuk :)

  2. Pingback: Liebster award « Annagreet

  3. Hahaha, YAY! Sorry dat ik je heb getagd ;) Wel leuk om zo vaak mijn eigen naam in iemand anders’ blog te lezen. En ik denk ook Paulien of Tania bij WIDM even tussendoor.

    Ik check trouwens ook altijd meerdere keren of de WC deur op slot zit, monchou taart is lekker en gefeliciteerd dat je de hoofdstad van Australië wist (want ik wist het zelf niet :P)
    En vraag 3 van jouw zelfbedachte vragenlijstje vind ik echt super leuk.

Laat van je horen: reageer!

