Meelezers in de trein

Daar zit je dan in de trein: eindelijk een fijn plekje gevonden. Koffer voor je benen (jaja, zoveel beenruimte dat er zelfs een koffer bij past!), laptop op schoot (want er was geen uitklaptafeldinges), tas op de stoel naast je, blaadjes her en der verspreid en zo kun je fijn nog even wat huiswerk maken. Zo goed en zo kwaad als dat gaat dan, want je zit natuurlijk nog steeds in een hobbelende wiebeltrein.

En dan wil er iemand náást je zitten. Ziet hij dan niet dat dat dus he-le-maal niet handig is? Zucht. Tas op de grond, en zo goed en zo kwaad als het gaat maar doorwerken. In de hoop dat die vent naast je niet mee gaat kijken op je laptop (als er iéts vervelend is, is het als je het idee krijgt dat er een vreemde zomaar een beetje mee gaat zitten kijken).

Dan zit je dus maar mooi in een awkward situatie. In m’n hoofd herhaalt de mantra ‘ga weg, dit is vast je volgende halte. Nog niet? Shit. Nu dan, stap uit. Ga weheheheheg, zo kan ik geen huiswerk maken en ik zát al niet zo praktisch met m’n laptop maar het ging prima tot dat jij het awkward ging maken aarrggh’

Ik gaf het huiswerk maken na vijf minuten ook maar weer op.

Nog zoiets. Zelfde trein, maar nu de andere kant op. Én ik had een uitklaptafeldinges, dus geen rare situaties met een laptop op schoot. Gaat er weer iemand naast je zitten, maar deze snotneus had het lef om gewoon ongegeneerd mee te lezen op mijn laptop. Waardoor ik dus automatisch al geen letter meer durfde te typen.

Lieve lezers, ga nooit naast een student met een laptop zitten. Al is het maar omdat ze dus ook geen series als Californication of Skins kunnen kijken, omdat daar nu eenmaal tieten en seks in voorkomen en dat is dan nóg meer awkward.

9 thoughts on “Meelezers in de trein

  1. Laatst zat ik in de Thalys en toen was een meisje naar me ook een heel boek aan het typen, ik moest me zó inhouden! Gelukkig stopte ze na een tijdje, om vervolgens een film te kijken. Toen heb ik maar meegekeken. Ik kon het niet laten.

  2. Haha, sowieso is het super irritant als mensen altijd net naast jou willen zitten. Hoe vaak ik al niet gehad heb dat ze overal nog naast kunnen zitten, maar precies naast mij gaan zitten. En dat ondanks het feit dat ik er een tas heb staan, en anderen dus niet. Ik snap het niet, echt niet. Maar lezen en werken is dan idd onmogelijk ;)

    • Mijn oma is zo iemand, die doet dat uit principe. Als er ergens een tas op een stoel staat vraagt ze ook niet of ze daar mag zitten, ze gaat er gewoon op zitten. Ik ben nog bezig haar ervan te overtuigen dat dat echt niet okay is :’)

      Ik vind het overigens ook echt schijtirritant als mensen naast me komen zitten. Ik heb nooit een laptop in de trein, maar wel altijd eten. En daar kijken ze ook altijd naar. Soms hebben ze zelfs het gore lef er een opmerking over te maken. Al is het maar “eet smakelijk”, BEMOEI JE NIET MET MIJN ETEN!

      Eén keer had ik zelfs een jongen die naast me kwam zitten toen ik een droog broodje of all things zat te eten (in de trein van 18u, dat mag toch?), hij zei eet smakelijk, pakte toen zijn laptop erbij en vroeg of hij mijn oordopjes mocht lenen en of ik mee wilde kijken naar Californication. WEHH

Laat van je horen: reageer!

