Ik zag twee heren antirimpelcrème smeren…

Ik smeer chocoladepasta op m’n boterham. Of boter, als ik wil dat m’n hagelslag er niet afdondert tijdens het eten. En zonnebrandcrème, omdat ik nu eenmaal een blank mensje ben. Verder smeer ik niet. Ik geloof niet in smeerseltjes.

Overal kun je tegen smeren tegenwoordig. Droge handen, droge voeten, droge wangen, droge neus, droge lippen, droge billetjes, vette wangen, vette neus, vette weet-ik-wat. Natuurlijk ook tegen rimpels, ‘onzuiverheden’, ‘pigmentvlekken’, en sommigen smeren zooi op hun hoofd omdat ze hopen dat hun gezicht ervan gaat stralen. Of ze hopen dat hun gezicht egaal wordt.

Tegen die mensen zeg ik: stop alsjeblieft met je geld weggooien. Je rimpels zullen niet ‘minder diep’ worden;  jij moet gewoon niet meer naar de zonnebank en stoppen met roken. Eigen dikke vette schuld. Eerst betalen voor een poepiebruine huid en pakjes sigaretten, en vervolgens wanhopig dure potjes crème kopen om je verschikkelijke huid weer goddelijk te maken. Yeah, right.

Je droge handen/voeten/wangen/neus/lippen/billetjes zullen verder inderdaad vast wel ‘gemoisturized’ (is dat een woord?) worden, totdat je stopt met smeren. Dan zijn ze 10 keer droger. En daar komt de commercie om de hoek kijken: katching! Je huid is verslaafd.

Ik kan me niet voorstellen dat prut op je lichaam smeren ook maar enkele nut heeft. Het enige wat ik wél smeer is vaseline, omdat ik de vage tic heb om op m’n lippen te bijten. Scheerschuim smeren doe ik ook niet want da’s je reinste geldverspilling: warm water is genoeg (gewoon onder de douche dus). En ik zal ooit heus wel brandzalf en desinfecteerzalf of iets dergelijks gebruikt hebben, maar da’s een ander verhaal.

(Hier wilde ik een enorm flauwe punchline neerknallen met iets als ‘ik smeer ‘m’, maar da’s echt te flauw. Vandaar dat ik ’t er alsnog heb neergezet.)

(Die titel is ook vreselijk, maar ik wilde zo graag iets met dat liedje doen (voor het geval je ‘m nog niet herkend had) dus, eh, sorry.)

Super nuttig, die smeerseltjes.

11 thoughts on “Ik zag twee heren antirimpelcrème smeren…

  1. Ik heb wel scheerschuim, maar dat is voornamelijk omdat ik anders niet weet waar ik gebleven ben. Het is wel weer de allergoedkoopste van de Action, dus ja.

    En verder hou ik ook van smeersels! Niet dat ik geloof dat het rimpels de baas blijft of whatever, maar wel voor droge huid. Ik krijg jeuk als ik niet smeer. En het ruikt lekker.

  2. Ik smeer af en toe rijkelijk met handcreme als ik de hele dag weer eens met mijn handen in het sop heb moeten staan op school. En af en toe eens een dagcreme (ik ben een beetje lui om het elke dag te doen) maar verder niets, noppes, nada :P

Laat van je horen: reageer!

