Ja, nu ik dan tóch single ben…

Hoi mensen, we doen net alsof ik niet weken geleden mijn laatste blogpost het internet op heb gesmeten. Deal?

Mooi, next!

Ik schreef eens over de zin en onzin van een logé. Nu meneer de logé uit beeld is kan ik maar beter meteen voor mezelf (en alle andere zielige singletjes) opschrijven waarom single zijn toch wel heel tof is. Een beetje à la Dolle Mina  (niemand beslist over mij! blablabala) maar dan anders. Want hé, je moet er toch maar het beste van maken dacht ik zo.

  • Meer tijd voor vrienden. Ja, serieus. Je moet eens opletten hoe weinig je je vrienden nog maar ziet als je in een relatie zit. Echt niet tof hoor. Dus ik ben die schade ruimschoots aan het inhalen, en godsamme wat heb ik die mensen gemist (niet dat ik ze nooit zag, maar het is toch wel tof om ze te zien zonder dat ik ergens in diezelfde ruimte een vriendje heb rondlopen. Geen idee waarom, maar het voelt gewoon prettig. DAT IS GEWOON ZO).
  • Meer tijd voor school…. haha nee laat maar.
  • Wel: überhaupt meer tijd! Geen rekening houden met ‘ik ben al zo lang niet meer bij hem thuis geweest, ik wil toch graag wel weer eens langskomen’, niet uren heen-en-weer reizen (als de persoon in kwestie een eind verder weg woont, zoals bij mij) en niet afspraken met vrienden moeten afzeggen omdat meneer vriendlief midden op de avond pas aankomt met de trein.
  • Voor iemand die school + vrienden + werk in Zwolle én vrienden + werk + bandje in de Achterhoek heeft is het prettig dat ik niet met nóg meer dingen rekening moet houden.
  • Niemand om rekening mee te houden. Het kan me van geen van m’n vrienden schelen wat ze op dit moment aan het doen zijn, of ze ineens drie dagen op vakantie gaan en als ze even niks van zich laten horen. Ja, moet je in een relatie eens flikken…
  • Er zal nu niemand zijn die zegt dat je niet met die-en-die jongen of dát meisje mag praten, omdat ‘ie dat toevallig niet prettig vindt. Dikke doei.
  • Niet vreemd worden aangekeken omdat ik Bassie & Adriaan luister en ineens keihard begin mee te zingen met één of ander nummer. Of dat ik Nations of the World, Pokémon of Poupée de Cire meezing.
  • Mijn afwas drie weken kunnen laten staan als ik dat toevallig wil. Vrienden maken er geen opmerkingen over en ikzelf kan er ook wel tegen. Net als de was en eigenlijk sowieso gewoon de rommel.
  • Normale porties eten. Met ons tweeën maakten we altijd eten voor twee personen, maar de helft daarvan was altijd nog te veel voor mij waardoor ik met buikpijn op bed belandde. Nu kan ik het doen met een lapje vlees als avondeten.
  • Rustig mijn blogs kunnen typen zonder dat er iemand mee kijkt. Want op de één of andere manier vind ik dat Heel Lastig.
  • Met andere woorden: persoonlijke vrijheid. En ik merk dat ik dat de afgelopen jaren toch wel behoorlijk gemist heb. (Eerst een relatie van ongeveer 4 jaar, toen eentje van een half jaar. Ik vind het wel even mooi geweest)
  • (ik verwacht dat als ik op nog meer positieve punten kom, dat ik dat hierbij ga toevoegen. Input is altijd welkom! :D)

Hm, dit lijkt nu een ‘fuck my ex lalala’-post, maar dat valt gelukkig wel mee. Want even serieus: we mogen elkaar nog steeds en hebben geen ruzie. Maar hé, nu ik single ben kan ik er maar beter van genieten ook.

8 thoughts on “Ja, nu ik dan tóch single ben…

  1. Fijn dat je de positieve kant probeert te zien! Toch sterkte, want ondanks al deze voordelen zal het toch ook moeilijk zijn. Leuk dat je als vrijwilliger gaat werken op pinkpop trouwens!

  2. Het afwassen! Je hebt echt helemaal gelijk. Soms heb ik er gewoon geen zin in. Al het servies vies maken totdat je echt niets schoons meer in de kast heb staan en een hele grote stapel afwas op je koelkast hebt staan. Nu is het niet zo erg dat vriendjelief wil afwassen, maar altijd en meteen na het eten. Pffff, de koelkast staat er niet voor niets :)

  3. Nations of the World! Oh, echt, meen je gewoon echt helemaal serieus dat jij die ook uit je hoofd kent en helemaal van voor tot achter mee kunt zingen? (zeg ja, zeg ja, zeg ja) Ik meen het, dat is echt het tofste nummer ooit, en heel handig voor als je ooit nog eens mensen moet verrassen ;-)

    En dat je nu even single bent: join the club. Heerlijk rustig, nietwaar? ;-)

  4. Haha! Ik had mijn reactie op Twitter beter kunnen verwoorden, maar ik gooi het op 140 tekens! Nu ik de ruimte heb kan ik zeggen dat ik dingen niet zie of ervaar zoals jij ze ervaart. Alle twee waar, hoeft niet over gediscussieërd te worden, maar zo zie ik de wereld van “de relatie”.

    Het eerste dat me opvalt is de algehele teneur van het bericht, een soort.. “ik-ontketen-me”! En tja, ik ervaar zelf een relatie niet als een blok aan het been, maar als een verrijking van mezelf. Het hele bericht klinkt als een: “Ik ben beter af zonder”! Mag óók, niets mis mee!

    Verder zijn er een paar punten die ik niet als dusdanig ervaar, omdat mijn vriendin(die aan de andere kant van NL woont) ook gewoon een goede vriendin is. In dat opzicht ervaar ik een relatie als een “friends with benefits”, waarin de benefits niet het lichamelijk aspect is, maar… laten we het spiritueel noemen. Dus dingen als: “Ik kan vaker afspreken met vrienden!” vind ik dus onzin, want ik spreek genoeg af met vrienden, en dan ook met haar! Gaan we samen! Of ik heb een mannenavond en is ze bij mij thuis(of met de dames van die heren, het kan allemaal!). Ik vind haar heel belangrijk, en ik lig s’avonds ook naast haar, maar ik hecht zelf veel waarde aan mijn vrijheid. Dus als mijn vriendinlief ergens midden op de avond aankomt terwijl ik met vrienden heb afgesproken verwijs ik haar gewoon naar 9292, en ik zie haar wel verschijnen. Ze is een grote meid, en ik ben een grote jongen.

    En omdat ze een goede vriendin van me is, maakt die 3 weken afwas incidenteel ook niet uit! En het meezingen met nummers die hij niet leuk vind, of apart vind… tja, ik vind dat niemand je kan verbieden om wat dan ook te luisteren, en als de muzieksmaken niet overeenkomen… noemen we dat gewoon pech hebben! Ik zing lekker door!

    En natuurlijk snap ik het gevoel van: “Even iets zonder mijn vrien(in) doen”, dat gevoel heb ik ook, en ik weet behoorlijk zeker dat zij dat ook heeft. Dat kan je natuurlijk altijd gewoon zeggen tegen elkaar, althans… vind ik.

    Ik ben iemand die ook geniet van zijn vrijheid, en ik ga gewoon 3 daagjes weg zonder mijn vriendin als ik daar zin in heb, nogmaals… dat moet je kunnen zeggen, net als dat je tegen vrienden moet kunnen zeggen dat je “geen zin hebt om iets te doen die avond”. Máár, het is ook leuk dingen samen te ervaren. En dat bedoelde ik aan het begin met spiritueel. Je vraagt hoe iemands dag was omdat je geïntresseerd bent, je verteld wat je denkt omdat je het wilt delen met de ander, niet omdat het moet. En als ik 1 of 2 dagen niets tot weinig van me laat horen is het ook geen ramp. Althans zo vind ik het.

    Ik claim niet dat ik “het recept tot de beste relatie heb”, ik vind wel dat dit de dingen zijn wat ‘ik’ in een relatie verwacht. Zij moet de positie vervullen van een verlenging van mijn belevingswereld, niet de tunnelvisie van die wereld.

    • Ik heb meer iets van ‘het is nou eenmaal zo, laat ik er dan maar het beste van maken’. Ik zeg niet dat het een blok aan m’n been was, ik bedoelde gewoon aan te geven dat ik hier ook de voordelen in probeer te zoeken. Bij de pakken neer gaan zitten heeft simpelweg geen zin, dus doe ik het zo. Ik snap jouw punten wel, maar aangezien ik single ben ga ik het hebben van een relatie nu niet ophemelen. En hé, ik overdrijf ook heus wel een beetje, het is tenslotte mijn blog en ik probeer het een beetje vrolijk en leuk te houden hier.
      Prima dat je deze reactie hebt achter gelaten, maar het schiet mijn punt een beetje voorbij. Daarom ga ik ook niet op elk punt wat je noemt in, want dat zou alleen maar uitleggerig worden en dat hoeft op dit moment niet ;)

      Wat je hebt klinkt als een geweldige relatie. Ik zou zeggen: koester het :)

Laat van je horen: reageer!

