Een levende legende incognito op twitter

We hebben allemaal het hele koningslieddebacle wel meegekregen: Ewbank + 51 zingertjes brengen een kutnummer uit, heel internettend Nederland zeikt erover (inclusief ik, hoi!) en vervolgens trekt Ewbank ‘diep teleurgesteld’ het nummer weer in (hoe doe je dat trouwens, een nummer weer intrekken? Het bestaat nu toch al? Ah well).

Even alle woordgrappen daargelaten, want daar kun je fijn op twitter je hart ophalen. Nee, ik vraag me iets af.

Heeft onze (met de W van) Willem het hele gedoe eigenlijk wel meegekregen zoals wij dat hebben gedaan? Dus, zoals ik tenminste, een uitnodiging krijgen voor de ‘Sorry voor het Koningslied’-facebookpagina, geklaag via twitter en af en toe via nieuwssites meekrijgen dat Nederland het geen mooi nummer vindt (joh), om dan vervolgens van alle kanten gejubel te horen dat het nummer weg wordt gehaald.

Ik denk namelijk dat hij gewoon twitter heeft. Gewoon een simpel account zoals @WAvanBuuren, maar dan een naam die nog NIET gebruikt is door onze aanstaande keuning. @WillemKoning ofzo. Met een profielplaatje van een autootje en een twitterbio die over het algemeen supersaai en standaard is. En met dat account speurt hij heel twitter af, bekijkt hij trending topics, zoekt hij op zijn eigen naam en titels en reageert hij zo af en toe ook nog eens op tweets van zijn onderdaantjes. Zonder dat zij het doorhebben, natuurlijk, want het blijft allemaal incognito. Jazeker, WimLex is net zo modern als zijn Nederlandsche medemensch. En dus heeft hij vást een zeker ook een mening over het koningslied. En stiekem hoop ik heel hard dat hij deze versie ook tien keer leuker vindt, net als half Nederland. Willem, de koning, een levende legende!

Hé, maar zou Máxima dan ook een eigen privé-Facebookpagina hebben? Waar ze kiekjes van de kids op zet en vertelt dat Alexia vandaag een prachtige tekening voor d’r heeft gemaakt? En zou Amalia al oud genoeg zijn voor een eigen Hyves-account, natuurlijk onder streng toezicht van paps en mams? Lijkt me namelijk wel sneu, al die klasgenootjes op het www, maar jij mag niet omdat je zoiets sufs als een prinses bent. Flauw hoor.

6 thoughts on “Een levende legende incognito op twitter

  1. Pingback: Lezenswaardig | Het beste van April | ..::Horstinkistan::..

  2. Ik vind het wel een leuk idee dat hij incognito op Twitter zou zitten, haha. Maar natuurlijk zal hij er wel wat van meekrijgen (en er een mening over hebben! Dat vind ik zo grappig)

  3. Ik dacht precies hetzelfde! Dat Je bent een Koning-nummer vind ik echt tof, maar niet om met z’n allen te zingen ;-) Zie het voor je, die oma’s die ‘de bips van Doutzen’ moeten zingen…

Laat van je horen: reageer!

