Ongedisciplineerde boel

Ik ben iemand met niet héél erg veel discipline, dat had je misschien al door als je deze blog een beetje volgt. Ik ben een chaoot en ik blijf er eentje, en verder ben ik gewoon lui. (maar wel heel aardig, echt waar)

Gelukkig ben ik niet de enige die het blogjes typen een beetje laat versloffen, en hebben ik en vijf andere mede-ongedisciplineerde schrijfliefhebberts een gezamenlijke ruimte opgericht om daar elke dag een leuk stukje het www op te gooien.

Ladies and gentlemen, I present you: De Columnisten van Catan!

Badum tss.

En vandaag is daar mijn eerste stukje op verschenen, namelijk een ontzettend boeiend en intrigerende mening over – jawel – Hemelvaartsdag. Hier een kleine spoiler:

Oh jongens, het is vandaag Hemelvaartsdag.

Wat was dat nou ook alweer hè, dat Hemelvaart? Zaten we ons laatst met Pasen nog af te vragen waarom Jezus toch al die eieren had verstopt, komt de volgende vage feestdag er weer aan.

Nou, zoals je misschien aan de naam al kon aflezen ging Jezus een paar jaar geleden terug naar de Hemel (het was een vaart – naar de hemel. Snap je ‘m?). En… tsja, dat was het zo ongeveer wel. Dus wat doen wij Nederlanders op deze, belangrijke, heilige, Christelijke dag?

Lees verder op De Columinsten van Catan (klik!).

2 thoughts on “Ongedisciplineerde boel

Laat van je horen: reageer!

