Pittig, uggs en he-le-maal mezelf

Overal vind je mensen die he-le-maal hun eigen stijl hebben. Zo zat ik vandaag in de trein tegenover zo’n typisch ‘pittige’ vrouw, met zo’n ‘pittig’ kapsel en ‘pittige’ (lees: overdadige) make-up, een ‘pittige’ (lees: wtf-heb-jij-nou-op-je-hoofd) bril en een windjack. Naast haar stond een tienermeisje met lang haar, een blackbarry en uggs. Ik verzin het niet, het was net die Snack-a-Jacks reclame:

Helemaal hun eigen stijl dus.

Heb je overigens die ene jas al gezien? Ja, die ene. Ach, vast wel. Hij is groen. Met zwarte mouwen. Zo één die lekker anders is en die dus niemand heeft. Waardoor iedereen ‘m nu draagt. DIE jas. Maar ze hebben wel allemaal een andere kleur groen hoor, dus hetzelfde zijn ze zeker niet.

Ik heb het al eens eerder gezegd en ik zeg het opnieuw: ik snap het niet. Persoonlijk erger me ik enorm als ik iemand anders met MIJN jas zie lopen (terwijl ik ‘m dan gewoon van de H&M heb gekocht, hoe hypocriet ben ik dan) en ik kan me dan ook niet voorstellen dat mensen massaal dezelfde kleding kopen. Expres. Dus niet

Hé die chick heeft dezelfde jas als ik. Damn, het staat haar beter.

Maar

Hé die jas is tof, waar heb je die gehaald want dan koop ik ‘m ook.

Ik ga echt niet lopen pleiten om allemaal maar lekker jezelf te zijn (want iedereen IS natuurlijk al lekker zichzelf!!1!!!1), maar verveelt het je dan echt niet? Vind je het niet vervelend om bijna een kopie van nog twintig andere meiden te zijn? Elk seizoen komt er wel één kledingstuk in honderdvoud voorbij. In de winter waren het die maffe vuilniszakken-met-bontkraag (zie ook bovenstaand filmpje), vorig jaar waren het de uggs en helaas loop ik zo weinig mee met de mode dat ik niet eens meer weet wat daarvóór helemaal in was.

Je bent niet origineel. Misschien wilde je dat ook niet zijn, maar met de massa meegaan is iets anders dan in de massa ópgaan.

Ik ben overigens natuurlijk wél super-lekker-mezelf want ik zie bijna niemand met dezelfde kleding lopen. Maar da’s vooral eigenlijk omdat ik bijna nooit kleding koop en niemand in de mode van vijf jaar terug loopt. Gek genoeg.

One thought on “Pittig, uggs en he-le-maal mezelf

Laat van je horen: reageer!

