Een plastic kaartje is ook papier

Elise, hoe gaat het nu eigenlijk met je rijlessen?

Oh goed hoor, tof dat je het vraagt. Ik heb het het ook zó vaak over, je mist al gauw een weekje als ik er niets over zeg hè?

Nou, die rijlessen gaan dus hartstikke prima. Mijn theorie heb ik he-le-maal in the pocket, in één keer goed. Nee ik had ’t ook niet verwacht nee. Eigenlijk had niemand ’t verwacht nee. Heb ik even iedereen verbaasd. Ja, komisch was dat ja.

Praktijk? Oh, prima. Nou ja.. prima? Wel goed. Nou ja.. wel goed? Oké, mijn eerste poging faalde jammerlijk. Kan gebeuren. En ik had de meest beruchte examinator van de Achterhoek (blijkbaar). Dus het ligt natuurlijk helemaal niet aan mij. Nee hoor.

Mijn tweede keer praktijk daarentegen, nou dát was me wat. Die ging namelijk niet door. Tip voor alle aankomende afrijders: controleer al je spullen twintigduizend keer voordat je vertrekt. Want als ze om je ID-kaart vragen en je hebt ‘m niet bij je, dan ben je de sjaak. Ja, inderdaad, dat overkwam mij. Nou gewoon, ik zag dat ik mijn kaartje mee moest nemen en wilde ‘m pakken, maar toen zag ik dat ik óók het bewijs van het behalen van m’n theorie mee moest nemen. En ik was even bang dat ik die kwijt was. Dus ik ‘m zoeken. Ja hoor, ik vond ‘m, geen probleem. Dus ik ging opgelucht slapen.

Vroeg de rijleraar de volgende dag nog of ik alle papieren mee had. Ja hoor, die had ik. Nee, mijn hoofd werkt niet zo dat ik bij het woord ‘papier’ denk aan een plastic kaartje. Dus eh, daar kwam ik te laat achter. Huilen met de pet op mensen, niet prettig. Ik raad ’t u niet aan.

Enfin, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Want ik kan hartstikke prima rijden hoor, vind ik. En ik wil graag deze zomer nog even naar Duitsland tuffen met een paar vrienden en dan is ’t zeg maar wel tof dat ik ook zelf kan rijden, gezien het mijn autootje is waar we in zitten. Dus ja. Maar no worries, ik zit net zo lief knus achterin. Alleen dat rijbewijs zelf is wel fijn, snapt u?

4 thoughts on “Een plastic kaartje is ook papier

  1. Pingback: Updeetje Mandame en wat auto/studie-shizzle | Elise's blog

Laat van je horen: reageer!

