Samen heel awkward zijn

Oh hallo mevrouw, u moet zeker ook met de lift? Ja, ik zie ‘t, u heeft een fiets bij u. Dat gaat lastig via de trap inderdaad. Ik heb een koffer bij me. Een flinke, ja klopt. Of dat nodig is? Neuh, ik sleep gewoon graag veel mee. Oh, daar is de lift. Ja hoor meneer, stapt u eerst maar uit, ik ga wel aan de kant. Zo, hallo lift. Eerste verdieping graag. Oh mevrouw, natuurlijk wilt u er ook bij met uw fiets. Ik schuif wel op. Nee u hoeft niet op het knopje te drukken, dat heb ik al voor u gedaan. Graag gedaan. Ah, de deuren gaan dicht.

Hmm ja, mooie muren hè? Wel felle TL-lampen hier. Oef, het klopt inderdaad dat mensen er in dit licht minder aantrekkelijk uit zien. Waarom hangt hier ook zo’n grote spiegel? U kijkt naar de grond zie ik. Oh, er is niks op de grond. U weet gewoon niet waar u kijken moet. Sja, met z’n tweeën in zo’n lift is ook wel awkward. Ik was net naar die muur aan het kijken. Mooi is-ie hè? Ja. Zo grijs enzo. Echt heel lift-achtig.

Zo, boven! Even naar de andere kant van het station lopen hoor. Wat een drukte zo rond deze tijd. Hèhè, daar is spoor 10. Weer met de lift. Oh, daar bent u weer mevrouw. U moet ook naar spoor 10? Natuurlijk. Dat is helemaal niet awkward nee, dat we twee keer samen in dezelfde lift staan en beiden niets tegen elkaar zeggen. Een beetje de muren bekijken. En de vloer, natuurlijk. Oh, mijn koffer staat u in de weg, wat onhandig van me. Ik schuif wel op. Verdiepinkje 0 alstublieft. Ja – nee mevrouw ik had al gedrukt. Ja, alweer ja. Zo ben ik.

9 thoughts on “Samen heel awkward zijn

  1. Sowieso zijn ongemakkelijke situaties leuk, omdat ze je langer bijblijven. Voor extra ongemakkelijkheid kun je je een beetje vreemd gedragen, net iets te dichtbij komen staan, etc. (Over liften op het station is het trouwens best leuk dat daar knopjes inzitten, want je wilt altijd naar de andere verdieping, dus is het zinloos, maar volgens mij zitten ze erin voor het gevoel van controle voor de mens. Dat even terzijde.)

Laat van je horen: reageer!

