Updeetje Mandame en wat auto/studie-shizzle

Ten eerste: Mandame, ons awesome travestietentijdschrift die genomineerd was voor de LOF-studentenprijs, heeft helaas nétnétnétnét niet gewonnen. We zijn tweede geworden! Super jammer ook nog, gezien de jury helemaal heppiedepeppie was over ons tijdschrift. Kijk maar (vanaf 0:43)

Toch ben ik stiekem (of ja, niet zo stiekem) enorm trots op wat we ‘even tussendoor’ (gezien dit buiten school viel) hebben gemaakt met onze redactie. Ik kan het tijdschrift helaas niet plaatsen omdat sommige mensen alleen met naam en foto in het blad wilden vanwege het feit dat de oplage zo klein was. Maar neem maar van mij aan: het is een ontzettend tof blaadje geworden. Tess, een tijdschrift voor laagopgeleide vrouwen, bleek de winnaar.

Helaas kon ik niet aanwezig zijn bij de prijsuitreiking, omdat reizen vanaf Heerlen (PINKPOP, schrijf ik vroeg of laat nog iets over) naar Zwolle (spullen dumpen op mijn kamer) naar Amsterdam (prijsuitreiking) naar Zwolle (spullen ophalen) naar de Achterhoek (thuis) een beetje ondoenlijk bleek te zijn.

Een andere reden was omdat ik de volgende ochtend vroeg weer uit m’n nest moest gezien ik wéér mijn rijexamen had.

MAAR NU HEB IK LEKKER WEL MIJN RIJBEWIJS GEHAALD

Toch nog iets leuks dus.

Verder knoei ik op dit moment met de vraag of ik wil door wil met mijn studie (Journalistiek. Ja ik ben derdejaars en ja dat is zonde ik weet het!) maar daar ga ik gezellig over babbelen met studieloopbaancoaches dus voorlopig is dat nog allemaal lekker vaag. Conclusie: schrijven is leuk, maar al dat journalistieke gedoe eromheen totaal nietDa’s niet iets waar ik nu pas achter kom, maar wel iets wat me sinds een jaar heel erg ergert. Het past niet bij me en ik word er chagrijnig van, en da’s niet gezellig. Dus voorlopig heb ik mijn studie even aan de kant gegooid en geniet ik ongeveer van vakantie.

Overigens: wat is het een crime om je rijbewijs aan te vragen in Zwolle. Ze werken alleen op afspraak en woensdag en gisteren hadden ze geen tijd. Dan kom ik daar dus vandaag pas aan, gaan er vijf werkdagen + weekend overheen.. Joehoe, heb ik eindelijk mijn rijbewijs, krijg ik dit gemiep.

Niet dat ik tijd had om auto te rijden vóór volgende week vrijdag.. Maar tóch.

 

6 thoughts on “Updeetje Mandame en wat auto/studie-shizzle

  1. Gefeliciteerd met je rijbewijs! En wat jammer dat je je studie dan nu zo minder vindt :( je kan natuurlijk nog even doorzetten en dan toch nog dat laatste jaar doen, maar als je het echt niet leuk vindt is dat alleen maar zonde van je tijd. Hmm.

  2. Gefeliciteerd met je rijbewijs! Wat betreft je studie, schaam je niet om te stoppen in je 3e jaar. Ik ken genoeg mensen om me heen die dat ook hebben gedaan. Als het je tegenstaat wordt zo’n laatste jaar heeel erg zwaar en is het lastig om nog motivatie op te brengen.

  3. Gefeliciteerd met je rijbewijs!! Over journalistiek gesproken: ik zou doorgaan want ik ben zelf gestopt (moest wel) en dat vind ik nog steeds jammer. Mensen die journalistiek hebben gestudeerd kom je in alle werkvelden tegen, dus je hoeft je echt niet per se altijd met nieuws bezig te houden na je afstuderen. En degenen die wél journalist worden, hebben vaak iets heel anders gedaan, de logica. Maar goed, daar zul je je ook wel bewust van zijn. Alleen denk ik dat het lastig is een studie te vinden die wel helemaal bij je past of het ideale toekomstperspectief biedt.

Laat van je horen: reageer!